SEMINARIUM LICENCJACKIE CZ.2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S1EP19.2.2020

Nazwa modułu: SEMINARIUM LICENCJACKIE CZ.2
Kod modułu: W6-EP-S1-SEM.2
Kod programu: W6-S1EP19.2.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł seminarium licencjackiego prowadzi do nabycia umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy związanej z kierunkiem studiów (różnych obszarów refleksji teoretycznej) oraz wiedzy metodologicznej w samodzielnej refleksji teoretycznej, w szczególności chodzi o realizację prac pisemnych, w tym pracy licencjackiej. Cel poznawczy seminarium dyplomowego to przede wszystkim rozwijanie świadomości metodologicznej w zakresie wybranej koncepcji oraz umiejętność jej zastosowania w pracy teoretycznej z obszaru sztuki i kultury artystycznej. Cel praktyczny wiąże się z kształceniem niezbędnych umiejętności związanych z przygotowywaniem i redagowaniem prac pisemnych. Kształtuje również umiejętności w zakresie różnych form wystąpień ustnych i prezentacji multimedialnych.
Wymagania wstępne:
Zrealizowany moduł cz.1
Literatura podstawowa:
Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie style w sztukach plastycznych i związane z nimi tradycje twórcze, podstawowe etapy historii sztuk plastycznych, tendencje rozwojowe, reprezentatywne dzieła sztuki oraz publikacje związane z tymi zagadnieniami [W6-EP-S1-SEM.2_1]
W6-EP-S1-W02 [5/5] W6-EP-S1-W03 [5/5] W6-EP-S1-W04 [5/5]
Student potrafi przygotowywać typowe prace pisemne — pracę licencjacką — oraz wystąpienia ustne, dotyczące zagadnień szczegółowych związanych z podejmowanym problemem badawczym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł [W6-EP-S1-SEM.2_2]
W6-EP-S1-U08 [5/5]
Student potrafi stosować formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań artystycznych w szczególności wystąpień popularyzatorskich -- edukacyjnych, wernisaży, prezentacji w tym multimedialnych, warsztatów   [W6-EP-S1-SEM.2_3]
W6-EP-S1-U09 [3/5]
Student jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy oraz podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu [W6-EP-S1-SEM.2_4]
W6-EP-S1-K01 [3/5] W6-EP-S1-K04 [3/5]
Student jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta studiów Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych – artysty i edukatora sztuki [W6-EP-S1-SEM.2_5]
W6-EP-S1-K03 [3/5]
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych [W6-EP-S1-SEM.2_6]
W6-EP-S1-K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Wystąpienie ustne, prezentacja wybranych aspektów problematyki podejmowanej w pracy [W6-EP-S1-SEM.2_w_1]
Ocena umiejętności analizy problematyki oraz świadomości metodologicznej, ocena i weryfikacja znajomości oraz praktycznego zastosowania wybranej koncepcji interpretacyjnej i doboru materiału , ocena języka
W6-EP-S1-SEM.2_1 W6-EP-S1-SEM.2_2 W6-EP-S1-SEM.2_3 W6-EP-S1-SEM.2_4 W6-EP-S1-SEM.2_5 W6-EP-S1-SEM.2_6
Praca pisemna [W6-EP-S1-SEM.2_w_2]
Ocena merytorycznej i problemowej spójności pracy, świadomości i umiejętności redagowania prac pisemnych z uwzględnieniem zasad adjustacji, bibliografii i przypisów oraz umiejętności konstruowania problematyki, wreszcie świadomości uwarunkowań metodologicznych i językowych. Warunkiem pozytywnej weryfikacji jest ukończenie realizacji teoretycznej pracy dyplomowej wraz z gotowością do obrony.
W6-EP-S1-SEM.2_1 W6-EP-S1-SEM.2_2 W6-EP-S1-SEM.2_3 W6-EP-S1-SEM.2_4 W6-EP-S1-SEM.2_5 W6-EP-S1-SEM.2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [W6-EP-S1-SEM.2_fs_1]
Zróżnicowane metody obejmują: omówienia, wykłady problemowe, konsultacje, prezentacje audiowizualne, analizę zagadnień przygotowywanych przez studentów, pracę nad tekstami i źródłami. Studenci ponadto opracowują wybrane zagadnienia w formie pisemnej oraz uczestniczą w omawianiu prezentacji opracowanych przez inne osoby.
30
Indywidualna praca z literaturą przedmiotu prowadząca do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz lektura uzupełniająca w zakresie wskazanych zagadnień; pogłębianie świadomości metodologicznej i znajomości wybranych koncepcji interpretacyjnych
75 Wystąpienie ustne, prezentacja wybranych aspektów problematyki podejmowanej w pracy [W6-EP-S1-SEM.2_w_1] Praca pisemna [W6-EP-S1-SEM.2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)