SEMINARIUM LICENCJACKIE CZ.2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S1EP19.2.2020

Nazwa modułu: | SEMINARIUM LICENCJACKIE CZ.2 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EP-S1-SEM.2 |
Kod programu: | W6-S1EP19.2.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł seminarium licencjackiego prowadzi do nabycia umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy związanej z kierunkiem studiów (różnych obszarów refleksji teoretycznej) oraz wiedzy metodologicznej w samodzielnej refleksji teoretycznej, w szczególności chodzi o realizację prac pisemnych, w tym pracy licencjackiej. Cel poznawczy seminarium dyplomowego to przede wszystkim rozwijanie świadomości metodologicznej w zakresie wybranej koncepcji oraz umiejętność jej zastosowania w pracy teoretycznej z obszaru sztuki i kultury artystycznej. Cel praktyczny wiąże się z kształceniem niezbędnych umiejętności związanych z przygotowywaniem i redagowaniem prac pisemnych. Kształtuje również umiejętności w zakresie różnych form wystąpień ustnych i prezentacji multimedialnych. |
Wymagania wstępne: | Zrealizowany moduł cz.1 |
Literatura podstawowa: | Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie style w sztukach plastycznych i związane z nimi tradycje twórcze, podstawowe etapy historii sztuk plastycznych, tendencje rozwojowe, reprezentatywne dzieła sztuki oraz publikacje związane z tymi zagadnieniami [W6-EP-S1-SEM.2_1] |
W6-EP-S1-W02 [5/5] |
Student potrafi przygotowywać typowe prace pisemne — pracę licencjacką — oraz wystąpienia ustne, dotyczące zagadnień szczegółowych związanych z podejmowanym problemem badawczym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł [W6-EP-S1-SEM.2_2] |
W6-EP-S1-U08 [5/5] |
Student potrafi stosować formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań artystycznych w szczególności wystąpień popularyzatorskich -- edukacyjnych, wernisaży, prezentacji w tym multimedialnych, warsztatów [W6-EP-S1-SEM.2_3] |
W6-EP-S1-U09 [3/5] |
Student jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy oraz podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu [W6-EP-S1-SEM.2_4] |
W6-EP-S1-K01 [3/5] |
Student jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta studiów Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych – artysty i edukatora sztuki [W6-EP-S1-SEM.2_5] |
W6-EP-S1-K03 [3/5] |
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych [W6-EP-S1-SEM.2_6] |
W6-EP-S1-K05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Wystąpienie ustne, prezentacja wybranych aspektów problematyki podejmowanej w pracy [W6-EP-S1-SEM.2_w_1] | Ocena umiejętności analizy problematyki oraz świadomości metodologicznej, ocena i weryfikacja znajomości oraz praktycznego zastosowania wybranej koncepcji interpretacyjnej i doboru materiału , ocena języka |
W6-EP-S1-SEM.2_1 |
Praca pisemna [W6-EP-S1-SEM.2_w_2] | Ocena merytorycznej i problemowej spójności pracy, świadomości i umiejętności redagowania prac pisemnych z uwzględnieniem zasad adjustacji, bibliografii i przypisów oraz umiejętności konstruowania problematyki, wreszcie świadomości uwarunkowań metodologicznych i językowych.
Warunkiem pozytywnej weryfikacji jest ukończenie realizacji teoretycznej pracy dyplomowej wraz z gotowością do obrony. |
W6-EP-S1-SEM.2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [W6-EP-S1-SEM.2_fs_1] | Zróżnicowane metody obejmują: omówienia, wykłady problemowe, konsultacje, prezentacje audiowizualne, analizę zagadnień przygotowywanych przez studentów, pracę nad tekstami i źródłami. Studenci ponadto opracowują wybrane zagadnienia w formie pisemnej oraz uczestniczą w omawianiu prezentacji opracowanych przez inne osoby. |
30 | Indywidualna praca z literaturą przedmiotu prowadząca do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz lektura uzupełniająca w zakresie wskazanych zagadnień; pogłębianie świadomości metodologicznej i znajomości wybranych koncepcji interpretacyjnych |
75 |
Wystąpienie ustne, prezentacja wybranych aspektów problematyki podejmowanej w pracy [W6-EP-S1-SEM.2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |