Dramaturgia narracji i podstawy dramaturgii interaktywnej 1
Kierunek studiów: Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia
Kod programu: W8-SMRF19.2021
| Nazwa modułu: | Dramaturgia narracji i podstawy dramaturgii interaktywnej 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | 09-RF-SM-DRM1b |
| Kod programu: | W8-SMRF19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | W ramach modułu „Dramaturgia narracji i podstawy dramaturgii interaktywnej 1” studenci poznaję specyficzne cechy języka nowych mediów takich jak teledyski, reklamy, formy internetowe i gry. Analiza porównawcza filmowych utworów z dramaturgią linearną i nowych mediów z dramaturgią interaktywną pozwala na określenie tego, jakie elementy tradycyjnego języka filmowego zostały w tych mediach zaadoptowane, a jakie powstały na ich bazie. Wiele z tych nowych form wzbogaciło z kolei klasyczny język filmowy. W ramach modułu analizie poddane są zasady kompozycji obrazu. Wiele z klasycznych zasad kompozycyjnych przeniesionych wprost z malarstwa czy filmu pozwala, podobnie jak w tamtych mediach, kształtować różne nastroje, uczucia, przeżycia, jakich może doświadczyć odbiorca np. odczucie statyczności, porządku, równowagi, jak i dynamiki, chaosu czy nierównowagi. W ramach prezentowanego modułu prowadzone są analizy i praktyczne ćwiczenia porównawcze dotyczące komponowania obrazu i kreowania przestrzeni w takich np. utworach jak film „The Hurt Locker” i gra komputerowa „Battlefield 4”. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułów z zakresu dramaturgii obrazu filmowego |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna podstawy kompozycji, prawa perspektywy linearnej i umie je wykorzystać w obrazie niefabularnych przekazów multimedialnych. [DRM1b_1] |
K_W05 [3/5] |
Student potrafi, dzięki świadomemu wyborowi formatu obrazu, kątowi widzenia oraz punktowi widzenia wirtualnego obserwatora osiągnąć w projektowanej przestrzeni medialnej zamierzony efekt dramaturgiczny. [DRM1b_2] |
K_W06 [4/5] |
Student przy projektowaniu i kreowaniu obrazu dla nowych mediów, potrafi w celach dramaturgicznych korzystać ze zjawiska głębi ostrości, perspektywy powietrznej, separacji tonalnej i kolorów. [DRM1b_3] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi zaplanować i wykreować przestrzenie: głębinowe, płaskie, ograniczone i wieloznaczne oraz tworzyć z nich unikalne obrazy w wirtualnych przestrzeniach charakterystycznych dla nowych mediów. [DRM1b_4] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętność twórczej analizy języka nowych mediów i wpływu tego języka na ich interaktywną dramaturgię. [DRM1b_5] |
K_W06 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [DRM1b_w_1] | Aktywność i zaangażowanie w trakcie omawiania prezentowanych przykładów filmowych. |
DRM1b_1 |
| Zaliczenie – ćwiczenie praktyczne [DRM1b_w_2] | Ocena ćwiczenia pt. „Klasyczna scena opowiedziana językiem nowych mediów.” |
DRM1b_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [DRM1b_fs_1] | Wykład z elementami seminaryjnego omówienia prezentacji multimedialnych. |
Zapoznanie się z całością dzieł filmowych, których fragmenty są omawiane w ramach prezentacji multimedialnych. |
Ocena ciągła [DRM1b_w_1] |
||
| ćwiczenia [DRM1b_fs_2] | Studyjne zajęcia warsztatowe na temat kompozycji obrazu adekwatnego do założonej sytuacji dramaturgicznej w warunkach dramaturgii interaktywnej |
15 | Przygotowanie scenopisowe i organizacyjne planu ćwiczenia grupowego.
|
5 |
Zaliczenie – ćwiczenie praktyczne [DRM1b_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||