Moduł praktyczny (praktyka śródroczna)
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2014
| Nazwa modułu: | Moduł praktyczny (praktyka śródroczna) |
|---|---|
| Kod modułu: | OW_Pś1 |
| Kod programu: | 06-S1PE12.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek opiekuńczo-wychowawczych. 30 godzin zajęć w semestrze 3 i 4 w różnego typu instytucjach (domy pomocy społecznej, szkoły /pedagog szkolny/, domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, świetlice szkolne i środowiskowe, ośrodki szkolno-wychowawcze, internaty, sanatoria, szpitale, prewentoria, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, instytucje pomocy potrzebującym i uzależnionym, ośrodki pomocy osobom niepełnosprawnym i inne placówki prowadzące działalność wychowawczą i opiekuńczą). |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą różnych środowisk wychowawczych, ich opiekuńczego, wychowawczego, rewalidacyjnego, terapeutycznego i edukacyjnego charakteru. [OW_Pś1 _1] |
K_W10 [4/5] |
Student ma podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji opiekuńczo- wychowawczych. [OW_Pś1_2] |
K_W14 [4/5] |
Student ma podstawową wiedzę o metodyce i procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej. [OW_Pś1 _3] |
K_W16 [5/5] |
Student ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych. [OW_Pś1 _4] |
K_W17 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. [OW_Pś1 _5] |
K_U09 [4/5] |
Student sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. [OW_Pś1_6] |
K_K08 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Raport z praktyk [OW_Pś1 _w_1] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji opiekuńczo-wychowawczych. W raporcie student opisuje także metody i procedury postępowania, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają instytucje opiekuńczo-wychowawcze. |
OW_Pś1 _1 |
| Analiza dokumentacji [OW_Pś1 _w_2] | Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych (np. planów pracy, indywidualnych przypadków itd.). Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych przedstawiając stosowną dokumentację (np. asystowanie w wywiadach środowiskowych, organizacja zajęć, sporządzanie teczki materiałów diagnostycznych i dydaktycznych, itp.) |
OW_Pś1 _5 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| praktyka [OW_Pś1 _fs_1] | Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym |
30 | Przygotowanie raportu z praktyk oraz analizy dokumentacji |
60 |
Raport z praktyk [OW_Pś1 _w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||