Projektowanie interfejsów użytkownika
Kierunek studiów: Architektura informacji
Kod programu: W1-S1AI19.2021
| Nazwa modułu: | Projektowanie interfejsów użytkownika |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-AI-S1-PIU05 |
| Kod programu: | W1-S1AI19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest zapoznanie z zasadami projektowania funkcjonalnych, użytecznych i estetycznych interfejsów użytkownika. Studenci poznają programy, w których tworzą i testują prototypy interfejsów. |
| Wymagania wstępne: | Posiadanie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i tworzenia architektury przestrzeni informacyjnych. Umiejętność korzystania z programów graficznych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna zasady projektowania, podstawowe koncepcje i wzorce użytecznych i atrakcyjnych wizualnie interfejsów systemów informacyjnych, stron internetowych i innych obiektów informacyjnych. [PIU05_1] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi zaprojektować strukturę interfejsu, style interakcji i sposoby prezentacji informacji i uzupełnić je o elementy graficzne, w taki sposób, aby całość projektu była zgodna z oczekiwaniami użytkowników. [PIU05_2] |
K_U06 [3/5] |
Student wykazuje się umiejętnością prototypowania interfejsów w odpowiednich programach. Potrafi przetestować funkcjonalność i użyteczność zaprojektowanego interfejsu. [PIU05_3] |
K_U05 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Sprawdzian praktyczny [PIU05_w_1] | Sprawdzian przy komputerze sprawdzający wiedzę i umiejętności rozwijane na ćwiczeniach. |
PIU05_1 |
| Projekt [PIU05_w_2] | Przygotowanie projektu interfejsu użytkownika zgodnie z wymogami prowadzącego. |
PIU05_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [PIU05_fs_1] | Omówienie zasad projektowania interfejsów użytkownika w oparciu o zadaną lekturę. Ćwiczenia z wykorzystaniem komputerów z zakresu rozplanowywania struktury interfejsu, stylów interakcji i sposobów prezentacji informacji. Zapoznanie z obsługą programów do prototypowania interfejsów. |
30 | Zapoznanie z literaturą przedmiotu.
Przygotowanie do sprawdzianu/realizacja projektu. |
45 |
Sprawdzian praktyczny [PIU05_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||