Praktyczna nauka I języka 3: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I języka 3: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS1-21-PN1J3RIT |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Przedmiot Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego należący do Modułu Praktyczna nauka pierwszego języka 3 realizuje zakres wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości B1 ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. W ramach tego przedmiotu nauka języka jest kontynuowana od poziomu A2 osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim przy wykorzystaniu technik rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki I języka kierunkowego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [W1-FS1-21-PN1J3RIT_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu morfologicznego oraz syntaktycznego wybranego I języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [W1-FS1-21-PN1J3RIT_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [W1-FS1-21-PN1J3RIT_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I języka kierunkowego [W1-FS1-21-PN1J3RIT_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [W1-FS1-21-PN1J3RIT_5] |
K_U16 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN1J3RITw1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie). |
W1-FS1-21-PN1J3RIT_1 |
| Sprawdzian [W1-FS1-21-PN1J3RITw2] | Sprawdzian składający się z dwóch części weryfikujących:
a)kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie B1 I języka kierunkowego.
b)rozumienie globalne, selektywne i szczegółowe tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie B1 I języka kierunkowego. |
W1-FS1-21-PN1J3RIT_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [W1-FS1-21-PN1J3RITf1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody:
podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
praktyczne: dyskusja, symulacja
aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie prac domowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Przygotowanie do sprawdzianu.
Udział w konsultacjach. |
60 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN1J3RITw1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||