Historia I języka
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021
| Nazwa modułu: | Historia I języka |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS1-21-H1J |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Zajęcia przewidują realizację zagadnień związanych z kształtowaniem się języka standardowego / ogólnego / literackiego: etapy rozwoju, czynniki sprawcze i tendencje rozwojowe, podział regionalny. Przedstawiają różnorodne opracowania naukowe i różne poglądy na temat genezy języka, tym samym stają się bodźcem do samodzielnych rozważań teoretycznych, naukowych. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student ma uporządkowaną wiedzę o procesach historycznych, kulturowych i językowych kształtujących obszar Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej w zakresie I języka (etapy rozwoju języka standardowego/ogólnego/literackiego). [W1-FS1-21-H1J_1] |
K_W04 [5/5] |
student potrafi wskazać, rozróżnia i charakteryzuje podstawowe procesy historyczne, kulturowe i językowe kształtujące obszar współczesnej Słowiańszczyzny w zakresie I języka (czynniki sprawcze i tendencje rozwojowe języka, podział regionalny języka). [W1-FS1-21-H1J_2] |
K_U05 [4/5] |
student potrafi wskazać powiązania między I językiem kierunkowym a wybranymi językami zachodnio- i/lub południowosłowiańskimi oraz kulturą obszaru Słowiańszczyzny południowej i/lub zachodniej a językiem łacińskim i kulturą antyczną. [W1-FS1-21-H1J_3] |
K_U03 [3/5] |
student potrafi posługiwać się komputerem w rozwiązywaniu podstawowych problemów edycji i tłumaczenia tekstów polskich i obcojęzycznych, znajdowania i oceniania odpowiednich źródeł informacji, znajomości metod i narzędzi uporządkowanego wyszukiwania, gromadzenia, analizowania i przetwarzania danych dotyczących historii I języka kierunkowego. [W1-FS1-21-H1J_4] |
K_U12 [2/5] |
student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-H1J_5] |
K _K01 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-H1J_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie ocen cząstkowych / śródsemestralnych z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie i/lub prac pisemnych (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie). |
W1-FS1-21-H1J_1 |
| Sprawdzian [W1-FS1-21-H1J_w_2] | Sprawdzian w formie ustnej lub pisemnej weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i zdobytych umiejętności oraz kompetencji, zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie. |
W1-FS1-21-H1J_1 |
| Egzamin [W1-FS1-21-H1J_w_3] | Weryfikacja w formie ustnej lub pisemnej stopnia przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności z zakresu omawianych w trakcie zajęć i wskazanych w sylabusie zagadnień. |
W1-FS1-21-H1J_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [W1-FS1-21-H1J_fs_1] | Wykład opiera się na usystematyzowanym przekazywaniu informacji oraz wskazaniu ich źródeł.
Metody podające: wykład informacyjny, wykład problemowy, pogadanka |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
20 |
Egzamin [W1-FS1-21-H1J_w_3] |
| ćwiczenia [W1-FS1-21-H1J_fs_2] | Ćwiczenia skupiają się na uporządkowaniu i utrwalaniu wiedzy z zakresu historii I języka.
Metody:
1. konwersatorium
2. eksponujące: prezentacja z komentarzem, film
3. dyskusja dydaktyczna |
15 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie zadań i/lub prac domowych.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego lub ustnego.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
25 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-H1J_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||