Analiza tekstu literackiego 2
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021
| Nazwa modułu: | Analiza tekstu literackiego 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS1-21-ATL2 |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Ćwiczenia z analizy tekstu literackiego 2 pogłębiają zdolności analitycznego i syntetycznego myślenia w interpretacji tekstu literackiego; poszerzają obszar interpretacji o nowe narzędzia opisu i aspekty (m. in. aspekt pragmatyczny oddziaływania literatury, aspekt kulturowych odniesień dzieła literackiego). Zajęcia doskonalą umiejętność zastosowania odpowiednich strategii oraz metod w analizie i interpretacji utworów literackich (form epickich i tekstów dramatycznych) z wykorzystaniem teorii oraz określonej problematyki literaturoznawczej; rozwijają i podnoszą umiejętności warsztatowe potrzebne do wnikliwej lektury zróżnicowanych tekstów literackich. Ćwiczenia mają charakter praktyczny.
Studenci na koniec zajęć w semestrze przygotowują pracę semestralną (samodzielne analityczno-interpretacyjnego opracowania wybranego utworu epickiego lub dramatycznego).
Weryfikacja efektów kształcenia na podstawie aktywności na zajęciach oraz pracy semestralnej. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w ramach literaturoznawstwa. [W1-FS1-21-ATL2_1] |
K_W08 [5/5] |
student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, kierunki ich rozwoju w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo). [W1-FS1-21-ATL2_2] |
K_W10 [4/5] |
student samodzielnie dokonuje analizy tekstu literackiego z zastosowaniem aparatu krytyczno- i teoretycznoliterackiego oraz sytuuje jego problematykę w szerszym kontekście wiedzy humanistycznej. [W1-FS1-21-ATL2_3] |
K_U09 [3/5] |
student potrafi samodzielnie opracować wybrane zagadnienia, z poszanowaniem prawa autorskiego oraz z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu – według kryteriów obowiązujących dla prac dyplomowych licencjackich (w szerokim zakresie: od doboru narzędzi edytorskich poprzez wyszukiwanie, selekcjonowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł do poprawnej kompletacji źródeł bibliograficznych) w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-ATL2_4] |
K_U14 [2/5] |
student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS1-21-ATL2_5] |
K _K01 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Praca semestralna [W1-FS1-21-ATL2_w_1] | ocena opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury w oparciu o przygotowaną przez niego pracę analityczno-interpretacyjną wybranego utworu literackiego. |
W1-FS1-21-ATL2_1 |
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-ATL2_w_2] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie). |
W1-FS1-21-ATL2_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [W1-FS1-21-ATL2_fs_1] | 1. metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych,
2. metody obrazowe: prezentacja multimedialna. |
15 | 1. Bieżące przygotowanie do zajęć.
2. Lektura tekstów źródłowych.
3. Udział w konsultacjach.
4. Przygotowanie pracy semestralnej. |
35 |
Praca semestralna [W1-FS1-21-ATL2_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||