Praktyczna nauka II języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS1-21-PN2J1EPG |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Moduł Praktyczna nauka II języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie oraz wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji jak kompetencja leksykalna, gramatyczna i ekspresja pisemna. W zakresie modułu studenci zapoznają się z zagadnieniami związanymi z gramatyką i leksyką w zakresie wymogów określonych dla poziomu A1 ESOKJ wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu realizowana jest od podstaw. Studenci ćwiczą oraz doskonalą podstawowe struktury gramatyczne, słownictwo i sprawności językowe w zakresie prostych form wypowiedzi pisemnej wybranego II-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Przedmiot przybliża studentom specyfikę wybranego języka, wyposaża ich w niezbędny aparat leksykalno-gramatyczny na poziomie podstawowym, pozwalający na poprawną komunikację w sytuacjach formalnych i nieformalnych. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie ortografii i gramatyki II języka kierunkowego, pisze teksty w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [W1-FS1-21-PN2J1EPG_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego II języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [W1-FS1-21-PN2J1EPG_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [W1-FS1-21-PN2J1EPG_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II języka kierunkowego [W1-FS1-21-PN2J1EPG_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [W1-FS1-21-PN2J1EPG_5] |
K_U16 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J1EPGw1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie ocen z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności studenta na zajęciach oraz zadań przygotowywanych samodzielnie (wybór form i ich liczba wskazane w sylabusie). |
W1-FS1-21-PN2J1EPG_1 |
| Praca pisemna [W1-FS1-21-PN2J1EPGw2] | Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie A1 II języka kierunkowego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną. |
W1-FS1-21-PN2J1EPG_1 |
| Sprawdzian pisemny [W1-FS1-21-PN2J1EPGw3] | Test składający się z dwóch części weryfikujących:
a)stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie A1 II języka kierunkowego.
b)kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie A1 II języka kierunkowego. |
W1-FS1-21-PN2J1EPG_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [W1-FS1-21-PN2J1EPGf1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem
Udział w zaliczeniu |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie pracy pisemnej i/lub pracy projektowej.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Przygotowanie prac domowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Udział w konsultacjach. |
60 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-PN2J1EPGw1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||