Surdopsychologia Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2021

Nazwa modułu: Surdopsychologia
Kod modułu: PONA_SEP_S
Kod programu: W6-S2PA19.2021
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł ten wyposaża studentów w wiedzę z zakresu mechanizmów psychologicznych występujących w środowisku osób z dysfunkcją słuchu zarówno w wymiarze indywidualnym, jak I grupowym.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi samodzielnie uzupełnić, doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu surdopsychologii, projektując i realizując działania pomocowe, wykorzystując swoje umiejętności komunikacyjne do porozumieniami się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami [PONA_SEP_S_K_1]
K_K05 [2/5]
jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych [PONA_SEP_S_K_2/B.1K2]
K_K04 [3/5]
jest świadom/a swoich umiejętności i potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę, by diagnozować problemy, zjawiska oraz analizować działania praktyczne stosowane i ukierunkowane na wspieranie, rehabilitację, rewalidację, arteterapię i dostosowanie społeczne osób z dysfunkcją słuchu; [PONA_SEP_S_U_1]
K_U03 [3/5]
odpowiednio stosuje nabytą wiedzę z zakresu surdopsychologii [PONA_SEP_S_U_2]
K_U10 [4/5]
potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów i rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się oraz identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań [PONA_SEP_S_U_3/B.1U]
KN_U15 [4/5]
posiada rozszerzoną wiedzę na temat funkcjonowania psychicznego osób z dysfunkcją słuchu w różnych kontekstach: kulturowych, biologicznych, psychologicznych, arteterapeutycznych i medycznych; [PONA_SEP_S_W_1]
K_W06 [3/5]
posiada rozszerzoną wiedzę na temat instytucji wychowawczych, terapeutycznych, opiekuńczych, edukacyjnych, pomocowych, terapeutycznych i innych działających na rzecz osób z dysfunkcją słuchu, a także na temat: bezpieczeństwa, higieny pracy, norm i reguł rządzących tego typu instytucjami [PONA_SEP_S_W_2]
K_W18 [3/5]
potrafi odpowiednio wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu surdopsychologii będąc świadomym/ą planowania swojego rozwoju; [PONA_SEP_S_W_3]
K_W21 [2/5]
zna i rozumie proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych, metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami [PONA_SEP_S_W_4/B.1W4]
K_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test [PONA_SEP_S_w_1]
Test sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych podczas wykładów uzupełnionej o wskazaną literaturę.
PONA_SEP_S_K_1 PONA_SEP_S_K_2/B.1K2 PONA_SEP_S_U_1 PONA_SEP_S_U_2 PONA_SEP_S_U_3/B.1U PONA_SEP_S_W_1 PONA_SEP_S_W_2 PONA_SEP_S_W_3 PONA_SEP_S_W_4/B.1W4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PONA_SEP_S_fs_1]
omówienie założeń wychowania, edukacji i terapii osób z dysfunkcją słuchu zarówno w kontekście historycznym jak i współczesnym; Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, poprzez zapoznanie studentów z historycznie i współcześnie panującymi trendami w edukacji, socjalizacji, terapii osób z dysfunkcją słuchu.
15
analiza literatury; Przyswojenie przez studenta poszczególnych współczesnych tendencji w surdopedagogice
45 test [PONA_SEP_S_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)