Surdopsychologia
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2021

Nazwa modułu: | Surdopsychologia |
---|---|
Kod modułu: | PONA_SEP_S |
Kod programu: | W6-S2PA19.2021 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł ten wyposaża studentów w wiedzę z zakresu mechanizmów psychologicznych występujących w środowisku osób z dysfunkcją słuchu zarówno w wymiarze indywidualnym, jak I grupowym. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi samodzielnie uzupełnić, doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu surdopsychologii, projektując i realizując działania pomocowe, wykorzystując swoje umiejętności komunikacyjne do porozumieniami się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami [PONA_SEP_S_K_1] |
K_K05 [2/5] |
jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych [PONA_SEP_S_K_2/B.1K2] |
K_K04 [3/5] |
jest świadom/a swoich umiejętności i potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę, by diagnozować problemy, zjawiska oraz analizować działania praktyczne stosowane i ukierunkowane na wspieranie, rehabilitację, rewalidację, arteterapię i dostosowanie społeczne osób z dysfunkcją słuchu; [PONA_SEP_S_U_1] |
K_U03 [3/5] |
odpowiednio stosuje nabytą wiedzę z zakresu surdopsychologii [PONA_SEP_S_U_2] |
K_U10 [4/5] |
potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów i rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się oraz identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań [PONA_SEP_S_U_3/B.1U] |
KN_U15 [4/5] |
posiada rozszerzoną wiedzę na temat funkcjonowania psychicznego osób z dysfunkcją słuchu w różnych kontekstach: kulturowych, biologicznych, psychologicznych, arteterapeutycznych i medycznych; [PONA_SEP_S_W_1] |
K_W06 [3/5] |
posiada rozszerzoną wiedzę na temat instytucji wychowawczych, terapeutycznych, opiekuńczych, edukacyjnych, pomocowych, terapeutycznych i innych działających na rzecz osób z dysfunkcją słuchu, a także na temat: bezpieczeństwa, higieny pracy, norm i reguł rządzących tego typu instytucjami [PONA_SEP_S_W_2] |
K_W18 [3/5] |
potrafi odpowiednio wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu surdopsychologii będąc świadomym/ą planowania swojego rozwoju; [PONA_SEP_S_W_3] |
K_W21 [2/5] |
zna i rozumie proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych, metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami [PONA_SEP_S_W_4/B.1W4] |
K_W09 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
test [PONA_SEP_S_w_1] | Test sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych podczas wykładów uzupełnionej o wskazaną literaturę. |
PONA_SEP_S_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PONA_SEP_S_fs_1] | omówienie założeń wychowania, edukacji i terapii osób z dysfunkcją słuchu zarówno w kontekście historycznym jak i współczesnym;
Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, poprzez zapoznanie studentów z historycznie i współcześnie panującymi trendami w edukacji, socjalizacji, terapii osób z dysfunkcją słuchu. |
15 | analiza literatury; Przyswojenie przez studenta poszczególnych współczesnych tendencji w surdopedagogice |
45 |
test [PONA_SEP_S_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |