Język migowy
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: W6-S2PA19.2021

Nazwa modułu: | Język migowy |
---|---|
Kod modułu: | PONA_SEP_JM.3 |
Kod programu: | W6-S2PA19.2021 |
Semestr: | semestr zimowy 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Nauka znaków migowych z poziomu drugie stopnia PJM.
Poznawanie specyfiki i różnić pomiędzy PJM a SJM |
Wymagania wstępne: | Zakończony stopień pierwszy PJM |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest świadomy wagi o profesjonalnym i etycznym podejściu do podejmowanych działań, wykorzystując przyjęte wartości w realizacji zadań i celów w praktyce pedagogicznej, w szczególności z zakresu pedagogiki specjalnej [PONA_SEP_JM. 1_K_1] |
K_K06 [3/5] |
jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, ich edukację, wychowanie i rozwój społeczny w działaniach edukacyjno-terapeutycznych. [PONA_SEP_JM. 1_K_2] |
K_K08 [3/5] |
odpowiednio posługuje się nabytą wiedzą oraz wybranymi metodami, normami etycznymi i regułami w celu rozwiązania konkretnego zadania i problemu związanego z modułem specjalnościowym, przewidując skutki konkretnych działań pedagogicznych [PONA_SEP_JM. 1_U_1] |
K_U05 [3/5] |
prawidłowo wykorzystuje zdobytą wiedzę, umiejętnie ją opracowuje i prezentuje; dokonuje analizy skuteczności i przydatności w prowadzonych działaniach [PONA_SEP_JM. 1_U_2] |
K_U10 [3/5] |
posiada pogłębioną wiedzę na temat zaburzeń mowy i języka, zakłóceń komunikowania się interpersonalnego i społecznego oraz ich terapii umożliwiającej rozwój umiejętności interpersonalnych osób niepełnosprawnych, w tym w szczególności niesłyszących [PONA_SEP_JM. 1_W_1] |
K_W10 [3/5] |
ma rozszerzoną wiedzę na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań procesów edukacji, rehabilitacji i rewalidacji, osób
niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie [PONA_SEP_JM. 1_W_2] |
K_W12 [2/5] |
ma szczegółową wiedzę na temat języka migowego [PONA_SEP_JM. 1_W_3] |
K_W10 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium migowe [PONA_SEP_w_1] | sprawdzające znajomość, daktylografii, znaków oraz sposobu komunikowania się za pomocą języka migowego |
PONA_SEP_JM. 1_W_1 |
projekt wizualny [PONA_SEP_w_2] | zaprezentowanie przez studenta wiersza/opowiadania/bajki/artykułu/piosenki/filmu lub teledysku (czyjegoś autorstwa, bądź studenta) zaakceptowanego wcześniej przez osobę prowadzącą w języku migowym. |
PONA_SEP_JM. 1_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PONA_SEP_JM.3_fs_1] | (brak informacji) |
30 | (brak informacji) |
30 |
kolokwium migowe [PONA_SEP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |