Kształcenie nauczycieli: moduł 2 - Metodyka nauczania języków obcych 1
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Kształcenie nauczycieli: moduł 2 - Metodyka nauczania języków obcych 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-NX-S1-MNJO1-2 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Głównym celem modułu jest zapoznanie studenta z nauczaniem języka obcego na poziomie sprawności i podsystemów językowych. Podczas trwania kursu szczegółowo omawiane jest: rozwijanie sprawności komunikacji w mowie, rozwijanie podsystemu fonologicznego oraz praca nad poprawną wymową, rozwijanie podsystemu leksykalnego, rozwijanie podsystemu syntaktyczno-morfologicznego, rozwijanie sprawności komunikacji w piśmie, rozwijanie sprawności rozumienia tekstu pisanego, rozwijanie sprawności rozumienia tekstu mówionego. Moduł zapoznaje również studenta z rolą, jaką w nauczaniu/uczeniu się języka pełni zintegrowanie sprawności |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest świadomy konieczności dostosowania programu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów.
Student jest świadomy korzyści płynących ze współpracy z innymi nauczycielami.
Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D.1/E.1.K2, D.1/E.1.K4, [NX-S1_ MNJO1-2_K1] |
FAN1_KO1 [2/5] |
Student potrafi analizować sytuacje mające miejsce w klasie.
Student stale rozwija swoje umiejętności zarządzania klasą.
Realizuje szczegółowe efekty uczenia się:
Student potrafi interpretować zdarzenia mające miejsce w klasie, w odniesieniu do posiadanej wiedzy teoretycznej.
Student jest zainteresowany modernizacją procesu nauczania języków obcych.
Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U7, [NX-S1_ MNJO1-2_U1] |
FAN1_U01 [2/5] |
Student chętnie testuje nowatorskie techniki zarządzania grupą uczniów lub zespołem nauczycieli.
Student potrafi stworzyć program nauczania dostosowany do potrzeb uczniów mających trudności w uczeniu się.
Student rozwija swoje umiejętności, wyznaczając sobie nowe cele.
Szczegółowe efekty uczenia się: D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U3, D.1/E.1.U6, [NX-S1_ MNJO1-2_U2] |
FAN1_U11 [2/5] |
Biegle posługując się językiem angielskim (poziom C1), student wykonuje bez problemu zadania w czasie zajęć.
Szczegółowe efekty uczenia się: D.1/E.1.U10 [NX-S1_ MNJO1-2_U3] |
FAN1_U10 [2/5] |
Student rozumie jak łączyć rozwijanie kompetencji językowej uczniów z ukazaniem roli kultury w uczeniu się języka obcego.
Student wie jak przeprowadzić badanie w działaniu.
Student stale rozwija swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej.
Student zna różnice w nauczaniu dzieci, młodzieży oraz dorosłych.
Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D.1/E.1.W4, D.1/E.1.W6, D.1/E.1.W15 [NX-S1_ MNJO1-2_W1] |
FA1_W10 [3/5] |
Student wie jak dostosować swój styl nauczania oraz zastosowane techniki do danego etapu rozwoju ucznia.
Komunikacja z rodzicami uczniów nie stanowi problemu dla studenta.
Realizuje szczegółowe efekty uczenia się: D.1/E.1.W4, D.1/E.1.W15, [NX-S1_ MNJO1-2_W2] |
FAN1_W02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie (ćwiczenia) [NX-S1_ MNJO1-2 _w_1] | Aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja dydaktyczna/praca semestralna/esej/referat/test pisemny/mini-projekt dydaktyczny (wszystkie formy dotyczą problematyki realizowanej podczas ćwiczeń).
|
NX-S1_ MNJO1-2_K1 |
Zaliczenie na ocenę (wykład) [NX-S1_ MNJO1-2_w_2] | Aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja dydaktyczna/praca semestralna/esej/referat/test pisemny/mini-projekt dydaktyczny (wszystkie formy dotyczą problematyki realizowanej podczas wykładu)
|
NX-S1_ MNJO1-2_K1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [NX-S1_ MNJO1-2_fs_1] | Metody podające, praktyczne i problemowe.
Ćwiczenia interaktywne połączone z dyskusją i technikami warsztatowymi / przygotowanie mini projektu/projektów dydaktycznego/ych. |
30 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej. Przygotowanie do ćwiczeń zgodnie z zaleceniami prowadzącego. |
15 |
Zaliczenie (ćwiczenia) [NX-S1_ MNJO1-2 _w_1] |
wykład [NX-S1_MNJO1-2_fs_2] | Zajęcia w formie wykładów uczestniczących z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych (w tym materiałów autentycznych), pomocy audiowizualnych połączonych z dyskusją. |
15 | Samodzielne studiowanie literatury z zakresu metodyki nauczania języków obcych. |
10 |
Zaliczenie na ocenę (wykład) [NX-S1_ MNJO1-2_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |