Projektowanie gier: moduł 5 - Projektowanie poziomów (Level design) 2 Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: Projektowanie gier: moduł 5 - Projektowanie poziomów (Level design) 2
Kod modułu: W1-FA-SW-S1-PP2-5
Kod programu: W1-S1FA19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem kursu jest celu pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów dotyczących procesu i technik projektowania poziomów gry, ich technicznej poprawności i twórczej konsolidacji oraz dalsze kształcenie umiejętności i kompetencji technicznych z zakresu projektowania poziomów, niezbędnych w pracy projektanta gry. Wiedza i umiejętności z zakresu projektowania poziomów są przekazywane studentom w formie ćwiczeń warsztatowych: zajęcia kładą duży nacisk na aspekt praktyczny tworzenia gier komputerowych, wymianę doświadczeń i pracę zespołową.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu Projektowanie gier: moduł 4 - Projektowanie poziomów (Level design) 1
Literatura podstawowa:
Podana w sylabusie.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [SW-S1-PG7-P2_K_1]
FA1_K01 [3/5] FA1_K02 [3/5]
potrafi pracować w zespole przygotowującym projekty poziomów gry, przyjmując w nim różne role. [SW-S1-PG7-P2_K_2]
FA1_K04 [4/5]
potrafi obsługiwać w stopniu średniozaawansowanym oprogramowanie specjalistyczne wykorzystywane przy projektowaniu poziomów, w szczególności potrafi korzystać z funkcji specjalistycznych oprogramowania wybranych „silników gier” [SW-S1-PG7-P2_U_1]
FA1_U02 [4/5] FA1_U21 [5/5]
potrafi samodzielnie wykonywać średniozaawansowane zadania z zakresu projektowania poziomów gier, których wyniki są spójne z projektem gry [SW-S1-PG7-P2_U_2]
FA1_U02 [4/5] FA1_U21 [5/5]
potrafi zarządzać projektem skomplikowanego poziomu gry, koordynując zadania innych członków zespołu [SW-S1-PG7-P2_U_3]
FA1_U02 [4/5]
zna i rozumie specyfikę projektowania poziomów gier oraz ma wiedzę na temat kompetencji technicznych i twórczych niezbędnych do wykonywania zadań z zakresu projektowania poziomów, [SW-S1-PG7-P2_W_1]
FA1_W02 [3/5] FA1_W03 [4/5] FA1_W15 [5/5]
posiada usystematyzowaną wiedzę na temat rodzajów i funkcji oprogramowania specjalistycznego wykorzystywanego w projektowaniu poziomów gier, w szczególności oprogramowania graficznego, wykorzystywanego do prototypowania gier i silników gier [SW-S1-PG7-P2_W_2]
FA1_W02 [3/5] FA1_W13 [4/5] FA1_W15 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Indywidualne lub grupowe prace projektowe [SW-S1-PG7-P2_w_1]
ocena poziomu wiedzy i umiejętności studentów na podstawie wykonywanych przez nich prac indywidualnych i zespołowych w zakresie przewidzianym programem kursu, ocena opanowania umiejętności technicznych w zakresie korzystania z oprogramowania specjalistycznego
SW-S1-PG7-P2_K_1 SW-S1-PG7-P2_K_2 SW-S1-PG7-P2_U_1 SW-S1-PG7-P2_U_2 SW-S1-PG7-P2_U_3 SW-S1-PG7-P2_W_1 SW-S1-PG7-P2_W_2
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG7-P2_w_2]
ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych
SW-S1-PG7-P2_K_1 SW-S1-PG7-P2_K_2 SW-S1-PG7-P2_U_1 SW-S1-PG7-P2_W_1 SW-S1-PG7-P2_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [SW-S1-PG7-P2_fs_1]
instrukcja słowna wykładowcy, przedstawiająca wybrane zagadnienia teoretyczne z zakresu projektowania gier; ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykorzystujące pracownię komputerową, wsparte instrukcjami wykładowcy
30
lektura tekstów obowiązkowych i podręczników oraz samodzielne poszukiwanie i przyswojenie informacji uzupełniających; wykonywanie samodzielnych i grupowych prac – prace projektowe; samodzielne ćwiczenie i doskonalenie umiejętności
30 Indywidualne lub grupowe prace projektowe [SW-S1-PG7-P2_w_1] Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG7-P2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)