Kształcenie nauczycieli: moduł 1 - Pedagogika
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S2FA19.2021

Nazwa modułu: | Kształcenie nauczycieli: moduł 1 - Pedagogika |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-NA-S2-P-2 |
Kod programu: | W1-S2FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Przedmiot „pedagogika dla szkolnictwa ponadpodstawowego” jest zorientowany na zdobywanie szeroko pojętych kompetencji psychologicznych i psychopedagogicznych przydatnych w pracy z młodzieżą w kontekście dydaktyki nauczania języków obcych w ramach szkół ponadpodstawowych (gimnazjum, liceum). Zasadniczym celem kursu jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do wstępnej identyfikacji szans i zagrożeń dla procesu kształcenia wynikających z dynamiki zmian cech psychologicznych charakteryzującej okres dojrzewania. Przegotowanie psychologiczne i psychopedagogiczne jest warunkiem koniecznym dla efektywnej racjonalizacji procesu oddziaływania pedagogicznego, umożliwia skuteczną indywidualizację zadań oraz, w konsekwencji, pozwala na aktywizację uczniów i wydobycie ich podmiotowego potencjału. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej (w odniesieniu do szkoły ponadpodstawowej); [NA-S2-PDSP-1_K1] |
FAN2_K01 [2/5] |
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy wychowawcy i nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. [NA-S2-PDSP-1_K2] |
FAN2_K07 [2/5] |
Potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego jako wychowawca i nauczyciel języka angielskiego; [NA-S2-PDSP-1_U1] |
FAN2_U16 [2/5] |
Potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_U2] |
FAN2_U13 [2/5] |
Potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami innych przedmiotów oraz ze środowiskiem pozaszkolnym (w odniesieniu do edukacji języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej); [NA-S2-PDSP-1_U3] |
FAN2_U14 [2/5] |
Potrafi rozpoznawać sytuację zagrożeń i uzależnień uczniów (w odniesieniu do szkolnictwa ponadpodstawowego); [NA-S2-PDSP-1_U4] |
FAN2_U12 [2/5] |
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia szkoły ponadpodstawowej i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie; [NA-S2-PDSP-1_U5] |
FAN2_U11 [2/5] |
Potrafi określić przybliżony potencjał ucznia szkoły ponadpodstawowej (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego) i doradzić mu ścieżkę rozwoju. [NA-S2-PDSP-1_U6] |
FAN2_U07 [2/5] |
Zna i rozumie założenia systemu oświaty (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego i obywatelskiej w szkole ponadpodstawowej) [NA-S2-PDSP-1_W1] |
FAN2_W08 [2/5] |
Zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji nauczania w zakresie języka angielskiego) [NA-S2-PDSP-1_W2] |
FAN2_W03 [2/5] |
Zna i rozumie proces wychowania w kontekście rozwoju (w odniesieniu do edukacji w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W3] |
FAN2_W01 [2/5] |
Zna i rozumie zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela szkoły ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W4] |
FAN2_W04 [2/5] |
Zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego) [NA-S2-PDSP-1_W5] |
FAN2_W10 [2/5] |
Zna i rozumie zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się (w odniesieniu do edukacji języka angielskiego); [NA-S2-PDSP-1_W6] |
FAN2_W14 [2/5] |
Zna i rozumie rolę nauczyciela języka angielskiego jako doradcy zawodowego w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W7] |
FAN2_W04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [NA-S2-PDSP-1_w_1] | Pisemna weryfikacja wiedzy studenta dotyczącej zawartych w programie nauczania zagadnień dotyczących pedagogicznych aspektów procesów dydaktyki nauczania języków obcych |
NA-S2-PDSP-1_K1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [NA-S2-PDSP-1_fs_2] | Wykład problemowy |
15 | Samodzielna interpretacja tekstów stanowiących rozszerzenie problematyki wykładu. |
15 |
Egzamin pisemny [NA-S2-PDSP-1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |