Kształcenie nauczycieli: moduł 1 - Pedagogika Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S2FA19.2021

Nazwa modułu: Kształcenie nauczycieli: moduł 1 - Pedagogika
Kod modułu: W1-FA-NA-S2-P-2
Kod programu: W1-S2FA19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot „pedagogika dla szkolnictwa ponadpodstawowego” jest zorientowany na zdobywanie szeroko pojętych kompetencji psychologicznych i psychopedagogicznych przydatnych w pracy z młodzieżą w kontekście dydaktyki nauczania języków obcych w ramach szkół ponadpodstawowych (gimnazjum, liceum). Zasadniczym celem kursu jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do wstępnej identyfikacji szans i zagrożeń dla procesu kształcenia wynikających z dynamiki zmian cech psychologicznych charakteryzującej okres dojrzewania. Przegotowanie psychologiczne i psychopedagogiczne jest warunkiem koniecznym dla efektywnej racjonalizacji procesu oddziaływania pedagogicznego, umożliwia skuteczną indywidualizację zadań oraz, w konsekwencji, pozwala na aktywizację uczniów i wydobycie ich podmiotowego potencjału.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej (w odniesieniu do szkoły ponadpodstawowej); [NA-S2-PDSP-1_K1]
FAN2_K01 [2/5]
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy wychowawcy i nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. [NA-S2-PDSP-1_K2]
FAN2_K07 [2/5]
Potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego jako wychowawca i nauczyciel języka angielskiego; [NA-S2-PDSP-1_U1]
FAN2_U16 [2/5]
Potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_U2]
FAN2_U13 [2/5]
Potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami innych przedmiotów oraz ze środowiskiem pozaszkolnym (w odniesieniu do edukacji języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej); [NA-S2-PDSP-1_U3]
FAN2_U14 [2/5]
Potrafi rozpoznawać sytuację zagrożeń i uzależnień uczniów (w odniesieniu do szkolnictwa ponadpodstawowego); [NA-S2-PDSP-1_U4]
FAN2_U12 [2/5]
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia szkoły ponadpodstawowej i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie; [NA-S2-PDSP-1_U5]
FAN2_U11 [2/5]
Potrafi określić przybliżony potencjał ucznia szkoły ponadpodstawowej (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego) i doradzić mu ścieżkę rozwoju. [NA-S2-PDSP-1_U6]
FAN2_U07 [2/5]
Zna i rozumie założenia systemu oświaty (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego i obywatelskiej w szkole ponadpodstawowej) [NA-S2-PDSP-1_W1]
FAN2_W08 [2/5]
Zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji nauczania w zakresie języka angielskiego) [NA-S2-PDSP-1_W2]
FAN2_W03 [2/5]
Zna i rozumie proces wychowania w kontekście rozwoju (w odniesieniu do edukacji w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W3]
FAN2_W01 [2/5]
Zna i rozumie zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela szkoły ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W4]
FAN2_W04 [2/5]
Zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zwłaszcza w odniesieniu do edukacji języka angielskiego) [NA-S2-PDSP-1_W5]
FAN2_W10 [2/5]
Zna i rozumie zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się (w odniesieniu do edukacji języka angielskiego); [NA-S2-PDSP-1_W6]
FAN2_W14 [2/5]
Zna i rozumie rolę nauczyciela języka angielskiego jako doradcy zawodowego w szkole ponadpodstawowej [NA-S2-PDSP-1_W7]
FAN2_W04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin pisemny [NA-S2-PDSP-1_w_1]
Pisemna weryfikacja wiedzy studenta dotyczącej zawartych w programie nauczania zagadnień dotyczących pedagogicznych aspektów procesów dydaktyki nauczania języków obcych
NA-S2-PDSP-1_K1 NA-S2-PDSP-1_K2 NA-S2-PDSP-1_U1 NA-S2-PDSP-1_U2 NA-S2-PDSP-1_U3 NA-S2-PDSP-1_U4 NA-S2-PDSP-1_U5 NA-S2-PDSP-1_U6 NA-S2-PDSP-1_W1 NA-S2-PDSP-1_W2 NA-S2-PDSP-1_W3 NA-S2-PDSP-1_W4 NA-S2-PDSP-1_W5 NA-S2-PDSP-1_W6 NA-S2-PDSP-1_W7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [NA-S2-PDSP-1_fs_2]
Wykład problemowy
15
Samodzielna interpretacja tekstów stanowiących rozszerzenie problematyki wykładu.
15 Egzamin pisemny [NA-S2-PDSP-1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)