Kompetencje cyfrowe: moduł do wyboru (tłumaczenie wspomagane komputerowo / języki programowania)
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S2FA19.2021

Nazwa modułu: | Kompetencje cyfrowe: moduł do wyboru (tłumaczenie wspomagane komputerowo / języki programowania) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-KM-S2-KC-4 |
Kod programu: | W1-S2FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł ma na celu rozwinięcie kompetencji cyfrowych studentów określonych w sylabusie wybranego przez nich kursu. W ramach modułu umożliwia się studentom wybór pomiędzy kursami dedykowanym komputerowemu wspomaganiu tłumaczenia lub innym cyfrowym kompetencjom tłumacza, a kursem dedykowanym kształceniu umiejętności programowania. Ćwiczenia z tłumaczenia wspomaganego komputerowo mają na celu zapoznanie studentów z zagadnieniami komputerowego wspomagania tłumaczenia, zaznajomienie studentów z podstawowymi narzędziami CAT oraz technikami ich obsługi. Ćwiczenia z języków programowania mają na celu wzbogacenie kompetencji studentów o umiejętności programistyczne, przydatne na przykład w pracy projektanta rozgrywki i projektanta poziomów gry, projektowaniu stron internetowych, etc.. |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma umiejętności pozwalające organizować własną pracę i realizować podjęte zadania indywidualnie i w zespole [KM-S2-KC-2_K_1] |
FA2_K02 [3/5] |
ma świadomość nabytej wiedzy i posiadanych umiejętności oraz wytycza ścieżki dalszego kształcenia i rozwoju [KM-S2-KC-2_K_2] |
FA2_K01 [3/5] |
potrafi obsługiwać wybrane narzędzia cyfrowe, w tym różne rodzaje oprogramowania takiego jak oprogramowanie wspomagające tłumaczenie lub potrafi stworzyć instrukcje wybranego języka programowania [KM-S2-KC-2_U_1] |
FA2_U06 [3/5] |
potrafi zaplanować pracę z wybranymi narzędziami cyfrowymi, rozumiejąc ich ograniczenia oraz uwzględniając specyfikę planowanych zadań [KM-S2-KC-2_U_2] |
FA2_U06 [2/5] |
potrafi samodzielnie rozwijać kompetencje cyfrowe w oparciu o własne wyszukiwanie informacji, korzystanie z instrukcji i poradników oraz inne umiejętności zdobywania i rozwijania wiedzy [KM-S2-KC-2_U_3] |
FA2_U01 [3/5] |
posiada wiedzę teoretyczną oraz zna podstawowe pojęcia i terminologię z zakresu wybranych kompetencji cyfrowych [KM-S2-KC-2_W_1] |
FA2_W02 [3/5] |
zna wybrane rodzaje narzędzi cyfrowych oraz zasady pracy z nimi [KM-S2-KC-2_W_2] |
FA2_W08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Indywidualne lub grupowe prace projektowe [KM-S2-KC-4_w_1] | Ocena poziomu wiedzy i umiejętności studentów na podstawie wykonywanych przez nich prac indywidualnych i zespołowych w zakresie przewidzianym programem kursu, ocena opanowania umiejętności technicznych w zakresie korzystania z oprogramowania specjalistycznego |
KM-S2-KC-2_K_1 |
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KM-S2-KC-4_w_2] | ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych |
KM-S2-KC-2_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KM-S2-KC-4_fs_1] | instrukcja słowna wykładowcy, przedstawiająca wybrane zagadnienia teoretyczne; ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykorzystujące pracownię komputerową, wsparte instrukcjami wykładowcy |
30 | przygotowanie do zajęć, przygotowanie projektów indywidualnych i grupowych; rozwijanie kompetencji technicznych |
30 |
Indywidualne lub grupowe prace projektowe [KM-S2-KC-4_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |