Język w mediach Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2021

Nazwa modułu: Język w mediach
Kod modułu: W1-FNHA-S2-JM
Kod programu: W1-S2FN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: hiszpański
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia poświęcone tematyce języka w mediach (prasa, radio, telewizja, Internet), które stały się we współczesnym świecie głównym forum przebiegu procesów komunikacyjnych. Podczas zajęć studenci poznają teoretyczne aspekty badania warstwy językowej przekazów medialnych, przy wykorzystaniu pojęć i narzędzi z zakresu pragmatyki, retoryki, analizy dyskursu, socjolingwistyki, genologii medialnej. Studenci poznają mechanizmy perswazji w komunikacji medialnej oraz jej wpływ na odbiorcę. Studenci zyskują umiejętność interpretacji oraz krytycznej analizy wybranych komunikatów medialnych, a także przygotowywania wystąpień o charakterze autoprezentacyjnym.
Wymagania wstępne:
Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B2.
Literatura podstawowa:
Bibliografia zawarta w sylabusie.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest zorientowany na efektywną i jasną komunikację w języku hiszpańskimz poszanowaniem partnera rozmowy, cechuje go otwartość komunikacyjna [K07]
K_K07 [4/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł w języku hiszpańskim oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12]
K_U12 [4/5]
posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku hiszpańskim [U15]
K_U15 [4/5]
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05]
K_W05 [5/5]
zna terminologię w języku hiszpańskim używaną w zakresie pragmatyki i retoryki i jej praktyczne zastosowania [W15]
K_W15 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena zadań i prac [w-1]
formalna ocena zadań i prac (pisemnych i ustnych) powstających podczas zajęć oraz w domu na różnych etapach uczenia się
U15 W05 W15
nieformalna obserwacja [w-2]
nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela
K07 U12
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [f-1]
przedstawienie najważniejszych pojęć i zasad komunikacji związanych z dyskursem medialnym (typologia gatunków medialnych, retoryka w mediach, perswazyjne strategie językowe, relacje komunikacyjne między nadawcą medialnym a odbiorcą)
10
studenci analizują strategie komunikacyjne i perswazyjne w wybranych gatunkach medialnych w oparciu o literaturę obowiązkową oraz indywidualnie zgromadzone materiały
15 ocena zadań i prac [w-1] nieformalna obserwacja [w-2]
konwersatorium [f-2]
zajęcia o charakterze praktycznym i problemowym w oparciu o prezentacje multimedialne, referaty, dyskusje, filmy instruktażowe itp.
20
studenci przygotowują prezentację, referat, debatę na wybrany temat związany z problematyką zajęć
15 ocena zadań i prac [w-1] nieformalna obserwacja [w-2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2024/2025 Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] hiszpański
semestr zimowy 2023/2024 Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] hiszpański
semestr zimowy 2022/2023 Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] hiszpański
semestr zimowy 2021/2022 Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] hiszpański