Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II
                                    
    Kierunek studiów: Filologia romańska
    
    Kod programu: W1-S2FN19.2021
                                
                                
                                
 
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II | 
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNHTHA-S2-PNJH-2 | 
| Kod programu: | W1-S2FN19.2021 | 
| Semestr: | 
 | 
| Język wykładowy: | hiszpański | 
| Forma zaliczenia: | egzamin | 
| Punkty ECTS: | 7 | 
| Opis: | Celem modułu, w którego skład wchodzą zajęcia z gramatyki, konwersacji oraz języka pisanego, jest doskonalenie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie języka hiszpańskiego, podnoszące jego znajomość języka kierunkowego do poziomu C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Szczegółowe zagadnienia zawarte w sylabusie. | 
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I. | 
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
| docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa w języku hiszpańskim, osiągając poziom C1 [K05] | K_K05 [4/5] | 
| akceptuje odmienność i różnorodność kultur [K08] | K_K08 [5/5] | 
| posługuje się w języku hiszpańskim szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia, osiągając poziom C1 [U01] | K_U01 [4/5] | 
| formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego w języku hiszpańskim, osiągając poziom C1 [U02] | K_U02 [4/5] | 
| posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku hiszpańskim, osiągając poziom C1 [U15] | K_U15 [4/5] | 
| zna na poziomie rozszerzonym terminologię w języku hiszpańskim z dziedziny filologii, osiągając poziom C1 [W01] | K_W01 [5/5] | 
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji | 
|---|---|---|
| kontrolne listy kryteriów [w-1] | zestawienia zagadnień kontrolnych służące studentowi do samooceny bieżących postępów | K05 | 
| krótkie testy pisemne i ustne [w-2] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia i sprzyjające uczeniu się | U01 | 
| ocena zadań i prac [w-3] | formalna ocena zadań i prac powstających podczas zajęć i w domu na różnych etapach nauki | U15 | 
| nieformalna obserwacja [w-4] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela | K05 | 
| egzamin końcowy [w-5] | (brak informacji) | K05 | 
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | wykonywanie serii ukierunkowanych zadań, które rozwijają kompetencje lingwistyczne studenta w zakresie poprawności gramatycznej oraz jego kompetencje pragmatyczne w języku hiszpańskim | 30 | wykonywanie serii ukierunkowanych zadań, które rozwijają kompetencje lingwistyczne studenta w zakresie poprawności gramatycznej, jego kompetencje pragmatyczne (spójność gramatyczna wypowiedzi) i funkcjonalne (precyzja wypowiedzi) w języku włoskim
wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) | 30 | kontrolne listy kryteriów [w-1] | 
| ćwiczenia [f-2] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z pisaniem (pisanie twórcze, pisanie sprawozdań, rozprawek i opracowań) i czytaniem (czytanie i rozumienie informacji oraz argumentacji) oraz rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (leksykalnej, gramatycznej, semantycznej, ortograficznej) i pragmatycznych (spójność logiczna i gramatyczna wypowiedzi) w języku hiszpańskim | 30 | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z pisaniem (tworzenie wypowiedzi pisemnych, pisanie twórcze, pisanie sprawozdań, rozprawek i opracowań) i czytaniem (czytanie ze zrozumieniem, czytanie i rozumienie informacji oraz argumentacji) oraz rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (leksykalnej, gramatycznej, semantycznej, ortograficznej) i pragmatycznych (rozwijanie tematu, spójność logiczna i gramatyczna wypowiedzi) w języku włoskim
wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) | 45 | kontrolne listy kryteriów [w-1] | 
| ćwiczenia [f-3] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z mówieniem (zwłaszcza formułowaniem dłuższych wypowiedzi monologowych), słuchaniem (rozumienie rozmowy między rodzimymi użytkownikami języka, słuchanie komunikatów i instrukcji) oraz interakcją ustną (konwersacja, dyskusja nieformalna itp.), a także rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (w tym fonologicznych), socjolingwistycznych (stosowność socjolingwistyczna), pragmatycznych (elastyczność w interakcji, zabieranie głosu itp.) i funkcjonalnych (m. in. płynność wypowiedzi) w języku hiszpańskim | 30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności interkulturowych i uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej, wrażliwości i sprawności fonetycznej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) | 45 | kontrolne listy kryteriów [w-1] | 
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| semestr letni 2025/2026 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2025/2026 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2024/2025 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2024/2025 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2023/2024 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2023/2024 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2022/2023 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2022/2023 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2021/2022 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
| semestr letni 2021/2022 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] | hiszpański | 
