Praktyczna nauka drugiego języka obcego IV
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2021

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego IV |
---|---|
Kod modułu: | W1-FN-S2-PN2JO-4 |
Kod programu: | W1-S2FN19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia obejmują doskonalenie sprawności językowej studentów w zakresie języka obcego - w formie pisemnej i ustnej. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności używania języka odpowiednio do odbiorcy oraz do okoliczności towarzyszących procesowi komunikacji, praca koncentruje się zatem na umiejętności stosowania reguł gramatycznych, konstruowaniu wypowiedzi poprawnych językowo i adekwatnych do danej sytuacji. Osiągnięcie wysokiego poziomu sprawności językowej wymaga rozwijania świadomości językowej, poszerzania zasobu słownictwa oraz umiejętności korzystania z tej wiedzy. Materiały proponowane studentom podczas zajęć uwzględniają potrzebę rozumienia i akceptowania odmienności kulturowej, a co za tym idzie wspomagają rozwijanie kompetencji społecznych. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie Praktycznej Nauki Drugiego Języka Obcego III. |
Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa [K05] |
K_K05 [5/5] |
jest zorientowany na efektywną i jasną komunikację z poszanowaniem partnera rozmowy, cechuje go otwartość komunikacyjna w drugim języku obcym [K07] |
K_K07 [5/5] |
sprawnie posługuje się określonym zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia w drugim języku obcym [U01] |
K_U01 [5/5] |
formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego w drugim języku obcym [U02] |
K_U02 [5/5] |
posiada kompetencję lingwokulturologiczną i translatorską w obrębie drugiego języka obcego [W09] |
K_W09 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwia pisemne i ustne [w-1] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia studenta i sprzyjające uczeniu się |
K07 |
ocena zadań i prac [w-2] | formalna ocena zadań i prac realizowanych podczas zajęć i w domu na różnych etapach uczenia się |
K05 |
nieformalna obserwacja [w-3] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela w celu wskazania mocnych i słabych stron |
K05 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [f-1] | wprowadzenie zagadnień gramatycznych, praca w grupach lub w parach, praca indywidualna, dyskusja podczas zajęć |
30 | praca własna studenta polega na przyswojeniu słownictwa oraz treści niezbędnych do prowadzenia swobodnej rozmowy podczas zajęć, wykonaniu zadań lub przygotowaniu pracy pisemnej na podstawie materiałów z zajęć, na temat określony przez prowadzącego |
30 |
kolokwia pisemne i ustne [w-1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |