Praktyczna nauka drugiego  języka obcego III
                                    
    Kierunek studiów: Filologia romańska
    
    Kod programu: W1-S2FN19.2021
                                
                                
                                
 
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego III | 
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FN-S2-PN2JO-3 | 
| Kod programu: | W1-S2FN19.2021 | 
| Semestr: | 
 | 
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru | 
| Forma zaliczenia: | zaliczenie | 
| Punkty ECTS: | 2 | 
| Opis: | Zajęcia obejmują doskonalenie sprawności językowej studentów w zakresie języka obcego - w formie pisemnej i ustnej. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności używania języka odpowiednio do odbiorcy oraz do okoliczności towarzyszących procesowi komunikacji, praca koncentruje się zatem na umiejętności stosowania reguł gramatycznych, konstruowaniu wypowiedzi poprawnych językowo i adekwatnych do danej sytuacji. Osiągnięcie wysokiego poziomu sprawności językowej wymaga rozwijania świadomości językowej, poszerzania zasobu słownictwa oraz umiejętności korzystania z tej wiedzy. Materiały proponowane studentom podczas zajęć uwzględniają potrzebę rozumienia i akceptowania odmienności kulturowej, a co za tym idzie wspomagają rozwijanie kompetencji społecznych. | 
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie Praktycznej Nauki Drugiego Języka Obcego II. | 
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
| docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa w drugim języku obcym [K05] | K_K05 [4/5] | 
| jest zorientowany na efektywną i jasną komunikację z poszanowaniem partnera rozmowy, cechuje go otwartość komunikacyjna w drugim języku obcym [K07] | K_K07 [4/5] | 
| doskonali umiejętność posługiwania się określonymi zasobami leksykalno-gramatycznymi w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia w drugim języku obcym [U01] | K_U01 [4/5] | 
| doskonali umiejętność formułowania wypowiedzi związanych z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego w drugim języku obcym [U02] | K_U02 [4/5] | 
| doskonali kompetencję lingwokulturologiczną i translatorską w obrębie drugiego języka obcego [W09] | K_W09 [4/5] | 
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji | 
|---|---|---|
| kolokwia pisemne i ustne [w-1] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia studenta i sprzyjające uczeniu się | K07 | 
| ocena zadań i prac [w-2] | formalna ocena zadań i prac realizowanych podczas zajęć i w domu na różnych etapach uczenia się | K05 | 
| nieformalna obserwacja [w-3] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela w celu wskazania mocnych i słabych stron | K05 | 
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | wprowadzenie zagadnień gramatycznych, praca w grupach lub w parach, praca indywidualna, dyskusja podczas zajęć | 30 | praca własna studenta polega na przyswojeniu słownictwa oraz treści niezbędnych do prowadzenia swobodnej rozmowy podczas zajęć, wykonaniu zadań lub przygotowaniu pracy pisemnej na podstawie materiałów z zajęć, na temat określony przez prowadzącego | 30 | kolokwia pisemne i ustne [w-1] | 
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
