Praktyczna nauka języka włoskiego III
                                    
    Kierunek studiów: Filologia romańska
    
    Kod programu: W1-S2FN19.2021
                                
                                
                                
 
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka włoskiego III | 
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNWTWB-S2-PNJW-3 | 
| Kod programu: | W1-S2FN19.2021 | 
| Semestr: | 
 | 
| Język wykładowy: | włoski | 
| Forma zaliczenia: | egzamin | 
| Punkty ECTS: | 5 | 
| Opis: | Celem modułu, w którego skład wchodzą zajęcia z gramatyki i konwersacji, jest pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie języka włoskiego, zmierzające do podniesienie jego znajomości języka kierunkowego do poziomu C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Szczegółowe zagadnienia zawarte w sylabusie. | 
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Praktyczna nauka języka włoskiego II. | 
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
| potrafi nawiązywać kontakty zawodowe z przedstawicielami innych zawodów w języku włoskim [K03] | K_K03 [4/5] | 
| docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa w języku włoskim, dążąc do osiągnięcia poziomu C2 [K05] | K_K05 [5/5] | 
| doskonali posługiwanie się w języku włoskim szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia, dążąc do osiągnięcia poziomu C2 [U01] | K_U01 [5/5] | 
| doskonali formułowanie płynnych i spontanicznych wypowiedzi związanych z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego w języku włoskim, dążąc do osiągnięcia poziomu C2 [U02] | K_U02 [5/5] | 
| doskonali umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku włoskim, dążąc do uzyskania poziomu C2 [U15] | K_U15 [5/5] | 
| a pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury we Włoszech [W06] | K_W06 [4/5] | 
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji | 
|---|---|---|
| kontrolne listy kryteriów [w-1] | zestawienia zagadnień kontrolnych służące studentowi do samooceny bieżących postępów | K05 | 
| krótkie testy pisemne i ustne [w-2] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia i sprzyjające uczeniu się | K05 | 
| ocena zadań i prac [w-3] | formalna ocena zadań i prac powstających podczas zajęć i w domu na różnych etapach nauki | U02 | 
| nieformalna obserwacja [w-4] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela | K03 | 
| egzamin końcowy [w-5] | (brak informacji) | K03 | 
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | wykonywanie serii ukierunkowanych zadań, które rozwijają kompetencje lingwistyczne studenta w zakresie poprawności gramatycznej, jego kompetencje pragmatyczne (spójność gramatyczna wypowiedzi) i funkcjonalne (precyzja wypowiedzi) w języku włoskim | 30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) | 45 | kontrolne listy kryteriów [w-1] | 
| ćwiczenia [f-2] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z mówieniem (zwłaszcza formułowaniem oświadczeń publicznych), słuchaniem (np. słuchanie programów radiowych i telewizyjnych) oraz interakcją ustną (dyskusja formalna itp.), a także rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (w tym fonologicznych), socjolingwistycznych (stosowność socjolingwistyczna), pragmatycznych (elastyczność w interakcji, zabieranie głosu, współdziałanie w interakcji itp.) i funkcjonalnych (m. in. płynność wypowiedzi) w języku włoskim | 30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie kompetencji ogólnych (wiedza socjokulturowa, wrażliwość i umiejętności interkulturowe, wrażliwość językowa i komunikacyjna, wrażliwość i sprawność fonetyczna, umiejętności heurystyczne) oraz kompetencji komunikacyjnych | 45 | kontrolne listy kryteriów [w-1] | 
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| semestr zimowy 2025/2026 | Praktyczna nauka języka włoskiego III [W1-FNWT-S2-PNJW-3] | włoski | 
| semestr zimowy 2024/2025 | Praktyczna nauka języka włoskiego III [W1-FNWT-S2-PNJW-3] | włoski | 
| semestr zimowy 2023/2024 | Praktyczna nauka języka włoskiego III [W1-FNWT-S2-PNJW-3] | włoski | 
| semestr zimowy 2022/2023 | Praktyczna nauka języka włoskiego III [W1-FNWT-S2-PNJW-3] | włoski | 
