Kultura francuskiego obszaru językowego II
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021
| Nazwa modułu: | Kultura francuskiego obszaru językowego II |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNFT-S1-KFOJ-2 |
| Kod programu: | W1-S1FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Celem modułu jest zaznajomienie studenta z zagadnieniami dotyczącymi geografii, historii i kultury oraz współczesnego kontekstu społeczno-politycznego oraz artystyczno-literackiego francuskojęzycznego obszaru językowego. |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | 1. Destexhe, A., 2009 : 50 dates-clés de l’histoire de Belgique. Bruxelles, Tournesol Conseils SA / Éditions Luc Pire.
2. Dubois, M. et L. Helen, 1997: Belgique. Une encyclopédie pratique. Tournai, Éditions Casterman.
3. Libens, Ch. Et J.-P. Deleixhe, 2007 : Testez votre culture belge. Bruxelles, Jourdan Éditeur.
4. Łaptos, J., 1995: Historia Belgii. Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo.
5. Mercier, J, A. Fontine et F. Bebray, 1999 : Les Belges du XXe siècle. Tournai, La Renaissance du livre / RTBF-Charleroi.
6. Selva, M. de, 2005 : Petite histoire de Belgique. Bruxelles-Charleroi, Couleur livres a.s.b.l.
7. Van den Berghe, M., 1990, éd., : La Monarchie en Belgique. Bruxelles. Service Fédéral d’Information.
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
uczestniczy w życiu kulturalnym korzystając z różnych mediów i różnych jego form [K05] |
K_K05 [4/5] |
zachowuje otwartość i poszukuje oznak wskazujących na najistotniejsze różnice między własną a obcą społecznością w zakresie obyczajów, tradycji, postaw, przekonań i wartości [K06] |
K_K06 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów [U02] |
K_U02 [4/5] |
kategoryzuje czynniki wpływające na związki wewnątrz i poza danym obszarem językowym [U12] |
K_U12 [4/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowego dla każdego z nich [W06] |
K_W06 [4/5] |
zna elementarną terminologię dotyczącą zagadnień z cywilizacji danego obszaru językowego [W09] |
K_W09 [4/5] |
rozpoznaje zjawiska społeczne zachodzące w krajach danego obszaru językowego [W10] |
K_W10 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin w formie pisemnej [w-1] | Studenci przystępują do egzaminu w formie pisemnej |
K05 |
| Praca na zjęciach [w-2] | przygotowują, zgodnie z wytycznymi, wskazany tekst |
K05 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [f-1] | Prezentacje multimedialne |
25 | Studenci zapoznają się z tematyką zajęć w celu przygotowania się do egzaminu pisemnego |
50 |
Egzamin w formie pisemnej [w-1] |
| konwersatorium [f-2] | Praca z tekstami na temat historii i kultury francuskojęzycznego obszaru kulturowego (analiza, omówienie, dyskusja, odwołanie do wydarzeń politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych) |
5 | Studenci zapoznają się, a następnie przygotowują, zgodnie z wytycznymi, wskazany tekstStudenci zapoznają się z tematyką zajęć w celu przygotowania się do egzaminu pisemnego |
40 |
Praca na zjęciach [w-2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr letni 2022/2023 | Kultura francuskiego obszaru językowego II [W1-FNFP-S1-KFOJ-2] | polski |
| semestr letni 2021/2022 | Kultura francuskiego obszaru językowego II [W1-FNFP-S1-KFOJ-2] | polski |