Praktyczna nauka języka angielskiego II Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka angielskiego II
Kod modułu: W1-FNSFW-S1-PNJA-2
Kod programu: W1-S1FN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Opis:
Praktyczna nauka języka angielskiego jest kursem rozwijającym wszystkie podstawowe umiejętności językowe, którego celem jest doskonalenie gramatycznej i komunikacyjnej kompetencji studentów poprzez różnorakie ćwiczenia komunikacyjne oparte na autentycznych materiałach związanych z szeroką tematyką. Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu fonetyki języka angielskiego. Celem modułu jest wypracowanie przez studenta umiejętności konstruowania spójnych, logicznych i adekwatnych tematycznie wypowiedzi pisemnych, umiejętności rozróżniania typów i poziomu formalności tekstów, przyswojenie słownictwa i struktur gramatycznych pozwalających na poprawne i precyzyjne formułowanie myśli oraz osiągnięcie biegłości w zakresie ortografii i interpunkcji.
Wymagania wstępne:
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Literatura podstawowa:
Graver, B. D. 1986. Advanced Language Practice. Oxford: Oxford University Press Martinet, A. V., Thomson, A. J. 1986. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press Vince, M. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Educations Ponsenby M. „How Now Brown Cow” Baker A. “Ship or Sheep?” Hancock, M. “English Pronunciation in Use” O`Connor, J.D. and C.Fletcher. “Sounds English. A Pronunciation Practice Book” Roach, P. “English Phonetics and Phonology. 2nd ed.” Vaughan-Rees, M. ”Test Your Pronunciation” Evans, Virginia. 1997. Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing. Leki, Ilona. 1995. Academic Writing. NY: St Martin’s Press. Oshima, Alice and Anne Ho
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K01]
K_K01 [2/5]
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10]
K_K10 [3/5]
jest wrażliwy na błędy wpływające na spójność tekstów, również tłumaczonych [K11]
K_K11 [3/5]
posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień w zakresie studiowanej dyscypliny humanistycznej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł [U09]
K_U09 [2/5]
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 i B1 odpowiednio dla języka kierunkowego i drugiego języka obcego według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [U19]
K_U19 [3/5]
posiada wykształcone prawidłowe nawyki posługiwania się narządem mowy [U20]
K_U20 [3/5]
ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej [W01]
K_W01 [3/5]
ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności znaczeń [W05]
K_W05 [2/5]
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowy dla każdego z nich [W06]
K_W06 [3/5]
posiada podstawową wiedzę o funkcjonowaniu narządu mowy [W17]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca na zajęciach [w-1]
Studenci uczestniczą aktywnie w zajęciach, omawiając poszczególne zagadnienia gramatyczne
K01 K10 W01 W05 W17
Prace pisemne [w-2]
Studenci tworzą teksty określonego typu (na zajęciach bądź w formie pracy domowej).
K11 U09
Prace zaliczeniowa [w-3]
Studenci podchodzą do testu sprawdzającego znajomość omówionych struktur gramatycznych
U19 U20 W06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [f-1]
Omówienie zasad gramatycznych i ich zastosowanie w przykładach (dyskusja nad strukturami i kontekstem ich użycia)
10
Studenci pracują nad zastosowaniem struktur gramatycznych w praktyce
20 Praca na zajęciach [w-1]
ćwiczenia [f-2]
Rozwiązanie ćwiczeń gramatycznych i omówienie błędów
20
Praca z krótkimi tekstami, nagrania, dyskusje
20 Prace pisemne [w-2]
konwersatorium [f-3]
Praca z krótkimi tekstami, nagrania, dyskusje
10
studenci w domu przygotowują się do ćwiczeń fonetycznych
10 Praca na zajęciach [w-1] Prace pisemne [w-2]
ćwiczenia [f-4]
Przygotowywanie konspektów pracy, uzupełnianie schematów konstrukcji tekstu; ćwiczenia wspomagające rozwój sprawności pisania w języku angielskim (np. parafrazy, korekta błędów, uzupełnianie luk w tekście, ćwiczenie ortografii i interpunkcji)
20
Przyswajanie i utrwalanie wiadomości oraz umiejętności nabytych w trakcie zajęć; praca z podręcznikiem, słownikami i materiałami dodatkowym
30 Praca na zajęciach [w-1]
ćwiczenia [f-5]
Tworzenie tekstów określonego typu, szczegółowe omawianie poprawionych prac
30
Tworzenie tekstów określonego typu w ramach pracy domowej
20 Praca na zajęciach [w-1] Prace pisemne [w-2] Prace zaliczeniowa [w-3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr letni 2022/2023 Praktyczna nauka języka angielskiego II [W1-FNSF-S1-PNJA-2] angielski
semestr letni 2022/2023 Praktyczna nauka języka angielskiego II [W1-FNSW-S1-PNJA-2] angielski
semestr letni 2021/2022 Praktyczna nauka języka angielskiego II [W1-FNSF-S1-PNJA-2] angielski
semestr letni 2021/2022 Praktyczna nauka języka angielskiego II [W1-FNSW-S1-PNJA-2] angielski