Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNS1-PNJH-2 |
| Kod programu: | W1-S1FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 10 |
| Opis: | Celem modułu, w którego skład wchodzą zajęcia z gramatyki, rozumienia ze słuchu, konwersacji oraz języka pisanego, jest rozwijanie wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta w zakresie języka hiszpańskiego, zmierzające do osiągnięcia przez niego znajomości języka kierunkowego na poziomie A2 Europejskiego Systemu
Opisu Kształcenia Językowego. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego I. |
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K01] |
K_K01 [2/5] |
dąży do poprawnego komunikowania się w języku hiszpańskim, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka hiszpańskiego [K09] |
K_K09 [2/5] |
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10] |
K_K10 [2/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów [U02] |
K_U02 [2/5] |
ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności znaczeń [W05] |
K_W05 [2/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowy dla każdego z nich [W06] |
K_W06 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kontrolne listy kryteriów [w-1] | zestawienia zagadnień kontrolnych służące studentowi do samooceny bieżących postępów |
K01 |
| krótkie testy pisemne i ustne [w-2] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia i sprzyjające uczeniu się |
K01 |
| ocena zadań i prac [w-3] | formalna ocena zadań i prac powstających podczas zajęć i w domu na różnych etapach nauki |
K01 |
| nieformalna obserwacja [w-4] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela |
K01 |
| egzamin końcowy [w-5] | (brak informacji) |
K01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | wykonywanie serii ukierunkowanych zadań, które rozwijają kompetencje lingwistyczne
studenta w zakresie poprawności gramatycznej w języku hiszpańskim (proste struktury gramatyczne i wzory zdaniowe) |
60 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie
posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) |
60 |
kontrolne listy kryteriów [w-1] |
| ćwiczenia [f-2] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z pisaniem (tworzenie prostych wypowiedzi pisemnych) i czytaniem (np. rozumienie standardowych listów, tekstów na znane tematy, materiałów codziennego użytku, instrukcji) oraz rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (leksykalnej, gramatycznej, semantycznej, ortograficznej) i pragmatycznych (spójność wypowiedzi) w języku hiszpańskim |
30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie
posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) |
30 |
kontrolne listy kryteriów [w-1] |
| ćwiczenia [f-3] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z rozumieniem ze słuchu (rozumienie wypowiedzi artykułowanych powoli i uważnie, w tym dyskusji, komunikatów, ogłoszeń) oraz rozwijaniu jego kompetencji fonologicznej w języku hiszpańskim |
30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii: bazy danych, zasoby sieciowe itp.) |
30 |
kontrolne listy kryteriów [w-1] |
| ćwiczenia [f-4] | wykonywanie ukierunkowanych zadań, służących wypracowaniu przez studenta strategii związanych z mówieniem (opisywanie, opowiadanie historyjek, publiczne przedstawianie przećwiczonych wcześniej krótkich wypowiedzi itp.), słuchaniem oraz interakcją ustną (prowadzenie prostych rozmów, uczestniczenie w prostej wymianie informacji itp.), a także rozwijaniu jego kompetencji lingwistycznych (w tym fonologicznych), socjolingwistycznych (stosowność socjolingwistyczna), pragmatycznych (spójność wypowiedzi) i funkcjonalnych (m. in. płynność wypowiedzi) w języku hiszpańskim |
30 | wykonywanie zadań domowych, samodzielne rozwijanie umiejętności interkulturowych i uczenia się, a zwłaszcza wrażliwości językowej i komunikacyjnej, wrażliwości i sprawności fonetycznej oraz umiejętności heurystycznych (m. in. wykorzystywanie posiadanych kompetencji w nowych sytuacjach, wyszukiwanie, rozumienie i przekazywanie nowych informacji, korzystanie z nowych technologii:
bazy danych, zasoby sieciowe itp.) |
30 |
kontrolne listy kryteriów [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr letni 2022/2023 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S1-PNJH-2] | polski |
| semestr letni 2022/2023 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S1-PNJH-2] | hiszpański |
| semestr letni 2021/2022 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHA-S1-PNJH-2] | polski |
| semestr letni 2021/2022 | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S1-PNJH-2] | hiszpański |