Praktyczna nauka języka francuskiego II Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka francuskiego II
Kod modułu: W1-FNFP-S1-PNJF-2
Kod programu: W1-S1FN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 11
Opis:
Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu trudności ortograficznych i gramatycznych pojawiających w języku francuskim oraz nabycie przez niego umiejętności poprawnego zapisu francuskich fonemów oraz opanowanie podstaw francuskiej interpunkcji oraz ortografii gramatycznej w zakresie ortografii rzeczownika, przymiotnika, liczebnika i przysłówka. Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę związaną z podstawowymi zagadnieniami gramatycznymi oraz umiejętnym wykorzystaniem tej wiedzy w procesie rozwiązywania zadań. Celem modułu jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami tekstów (pod względem formalnym, językowym, przynależności gatunkowej), uwrażliwienie na cechy je wyróżniające, umiejętność rozpoznawania i analizy krótkich tekstów.
Wymagania wstępne:
zaliczenie poprzedniego semestru
Literatura podstawowa:
Berthelin C., 1990: Orthographe de A à Z. 350 règles, exercices, dictées. Paris, Hachette. Chollet I., Robert J-M, 2013: Orthographe progressive du Français, Paris, CLE International. Bled É., Bled O., 2003: Bled Orthographe-Grammaire. Paris, Hachette. D. Baglieto, B. Girardeau, M. Mistichelli, 2011 : Agedna A2. Méthode de français. Paris, Hachette. A. Akyuz et alli, 2005 : Les exercices de Grammaire A2 avec corrigés. Paris, Hachette. Bescherelle : la conjugaison pour tous. Hatier, 2006. Bescherelle : la grammaire pour tous. Hatier, 2006. S. Poisson-Quinton, C. Huet-Ogle, R. Boulet, A. Vergne-Sirieys, 2003 : Grammaire expliquée du français. Niveau débutant. Paris, CLE International. S. Poisson-Quinton, C. Huet-Ogle, R. Boulet, A. Vergne-Sirieys, 2003 : Exercices. Grammaire expliquée du français. Niveau débutant. Paris, CLE International. M.P.Schmitt: Savoir lire. Précis de lecture critique. Paris, Didier, 1982. E. Andruszko, A. Bartosz, M. Braud, W. Rapak: Introduction à l’analyse des textes littéraires français du XXe siècle. Kraków, Romanica Cracoviensia, 1999.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi odpowiednio określić priorytety, służące realizacji określonego zadania przez siebie lub innych [K03]
K_K03 [4/5]
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10]
K_K10 [3/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie typowych zadań/ problemów w obrębie studiowanego kierunku studiów [U03]
K_U03 [4/5]
potrafi pracować w zespole wedle celów i wskazówek formułowanych przez kierownika zespołu [U06]
K_U06 [5/5]
posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień w zakresie studiowanej dyscypliny humanistycznej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł [U09]
K_U09 [2/5]
potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów i wytworów kultury materialnej z zakresu filologii oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację [U10]
K_U10 [4/5]
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną w procesie uczenia się języków obcych [U14]
K_U14 [3/5]
zna elementarną terminologię z zakresu gramatyki [W02]
K_W02 [3/5]
ma elementarną wiedzę o powiązaniach filologii z innymi dyscyplinami humanistycznymi [W04]
K_W04 [4/5]
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowego dla każdego z nich [W06]
K_W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca na zajęciach [w-1]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
K10 U03 U06 U14 W02 W04
Kolokwium [w-2]
Studenci przystępują do testu zaliczeniowego
K03 U09 U10 W06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [f-1]
Praca z tekstami teoretycznymi na temat trudności ortograficznych (analiza, omówienie, dyskusja)
30
Studenci przyswajają teorię na temat trudności ortograficznych
30 Praca na zajęciach [w-1]
ćwiczenia [f-2]
Rozwiązywanie ćwiczeń językowych z różnych zagadnień ortograficznych
30
Analiza trudności językowych na przykładach zawartych w ćwiczeniach
25 Praca na zajęciach [w-1]
ćwiczenia [f-3]
rozwiązywanie ćwiczeń w formie pisemnej
50
rozwiązywanie dodatkowych zadań
35 Praca na zajęciach [w-1] Kolokwium [w-2]
konwersatorium [f-4]
Analiza wybranych fragmentów tekstów
40
Student opracowuje podane wcześniej zagadnienia do omawianego tekstu
30 Kolokwium [w-2]
konwersatorium [f-5]
Omawianie terminologii służącej do analizy tekstu
30
Przygotowywanie słownictwa pojawiającego się w omawianym tekście
30 Praca na zajęciach [w-1] Kolokwium [w-2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr letni 2022/2023 Praktyczna nauka języka francuskiego II [W1-FNFP-S1-PNJF-2] polski
semestr letni 2021/2022 Praktyczna nauka języka francuskiego II [W1-FNFP-S1-PNJF-2] polski