Praktyczna nauka języka hiszpańskiego lub języka włoskiego I Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego lub języka włoskiego I
Kod modułu: W1-FNFP-S1-PN2JHW-1
Kod programu: W1-S1FN19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi regułami gramatycznymi, a następnie wykorzystywania nabytej wiedzy w prostych tekstach pisanych i konwersacjach na wybrane podstawowe tematy. Program zajęć koncentruje się na umiejętności poprawnej i efektywnej komunikacji w języku hiszpańskim lub włoskim . Studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi zasadami gramatyki, aby móc się porozumiewać samodzielnie w najczęściej spotykanych sytuacjach codziennych w krajach hiszpańskojęzycznych lub włoskojęzycznych. Kompetencje te mają odpowiadać poziomowi A1 ujętych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) W czasie zajęć studenci zapoznają się z podstawami hiszpańskiej lub włoskiej fonetyki oraz słownictwa związanego z zagadnieniami dotyczącymi: informacji osobowej, nawiązywania kontaktów międzyludzkich, wyrażania stanu samopoczucia, opisu miejsca zamieszkania, rozmowy telefonicznej, opisu obiektów.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza ogólnojęzykowa, znajomość terminologii i pojęć związanych z fonetyką, morfologią, składnią.
Literatura podstawowa:
Baralo, M., Gibert, B., Moreno de los Ríos, B. 1994: Certificado Inicial. Preparación para el Certificado Inicial de Espańol Lengua Extranjera, Madrid. Nieto-Kuczyńska, D., Nieto-Rasiński, D, 2012. ARCOÍRIS - Podręcznik do nauki j. hiszpańskiego. Poziom A1-A2. Wrocław, Przystanek EDU Edelsa. Wawrykowicz, A. 2004: Espańol de pe a pa 1. Wyd. czwarte, Wrocław, Europa. M. A. Álvarez Martinez, „Sueña”. Anaya 2012 V. Borobio, „Ele inicial 1”. Ediciones SM 2010 Ziglio, L., Rizzo G., Espresso 1 corso di italiano, Alma Edizioni 2008 Gramatyka języka włoskiego, Storni B., Delta, Radom 1998. Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Dardano M., P. Trifone, Zanichelli Editore, 1995.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K01]
K_K01 [4/5]
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10]
K_K10 [3/5]
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną w procesie uczenia się języków obcych [U14]
K_U14 [2/5]
potrafi przełożyć struktury, zdania oraz teksty na inny język stosując najwłaściwsze ich odpowiedniki w języku docelowym [U16]
K_U16 [3/5]
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada podstawowy zasób słownictwa typowego dla każdego z nich [W06]
K_W06 [3/5]
posiada podstawową wiedzę o funkcjonowaniu narządów mowy [W17]
K_W17 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca na zajęciach [w-1]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach
K01 K10 U16 W06
Prezentacje [w-2]
Studenci przedstawiają prezentacje na wybrane tematy.
K01 U14 U16 W06
Kolokwium semestralne pisemne zaliczeniowe na ocenę [w-3]
Studenci przystępują do dwóch kolokwiów cząstkowych w obrębie semestru. Kolokwia obejmują zagadnienia omawiane na zajęciach
U14 U16 W06 W17
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [f-1]
Rozwiązywanie zadań i ćwiczeń, praca w grupach, dyskusja, pisanie prostych tekstów odpowiadających przeanalizowanym dwóm/trzem gramatycznym zagadnieniom
20
Studenci zapoznają się z zagadnieniami leksykalno-gramatycznymi, a następnie wykonują ustnie lub pisemnie, ćwiczenia. Znajomość zagadnień zostaje sprawdzona w pracach grupowych i indywidualnych poprzez ćwiczenia i zadania
25 Praca na zajęciach [w-1]
ćwiczenia [f-2]
Rozwiązywanie zadań w formie pytań zamkniętych i otwartych, obejmujących zagadnienia omawiane na zajęciach.
20
Kolokwium ma charakter opisowo-problemowy - studenci odpowiadają na cztery sekcje pytań, z których pierwsza sprawdza wiedzę, pozostałe trzy - umiejętności. W sekcji sprawdzającej wiedzę znajdują się trzy pytania, w sekcjach sprawdzających umiejętności znajduje się ok. 25 zdań do uzupełnienia lub poprawienia.
70 Prezentacje [w-2]
ćwiczenia [f-3]
Dyskusja i prezentacje na wybrane tematy.
20
Przygotowanie prezentacji na wybrane tematy.
25 Praca na zajęciach [w-1] Prezentacje [w-2] Kolokwium semestralne pisemne zaliczeniowe na ocenę [w-3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2022/2023 Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNFP-S1-PNJH-1] polski
semestr zimowy 2022/2023 Praktyczna nauka języka włoskiego I [W1-FNFP-S1-PNJW-1] polski
semestr zimowy 2021/2022 Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNFP-S1-PNJH-1] polski
semestr zimowy 2021/2022 Praktyczna nauka języka włoskiego I [W1-FNFP-S1-PNJW-1] polski