Praktyczna nauka języka angielskiego IV Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka angielskiego IV
Kod modułu: W1-FNSFW-S1-PNJA-4
Kod programu: W1-S1FN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest wykształcenie u studenta wysokiej kompetencji gramatycznej w zakresie struktur uwzględnionych w programie nauczania na dany semestr, a także przyswojenie przez niego metajęzyka, czemu służą praktyczne ćwiczenia gramatyczne i leksykalne, jak również omawianie teorii zagadnień na podstawie literatury przedmiotu. Celem jest doskonalenie komunikacyjnej kompetencji studentów poprzez różnorakie ćwiczenia komunikacyjne oparte na autentycznych materiałach związanych z szeroką tematyką (medycyna, technika, ochrona środowiska, problemy natury etycznej, filozofia, historia, kultura i socjologia). Ponadto studenci doskonalą swą wymowę, utrwalają poznane wcześniej struktury gramatyczne, poszerzają zasób słownictwa. Studenci rozwijają ogólną kompetencję językową poprzez kontakt z autentycznymi tekstami o różnym rejestrze, jak również poprzez uczestnictwo w różnorakich ćwiczeniach komunikacyjnych, takich jak dyskusje, debaty, gry językowe i symulacje.
Wymagania wstępne:
Umiejętności językowe na poziomie umożliwiającym wyrażanie abstrakcyjnych idei, jasne formułowanie poglądów oraz złożonych wypowiedzi na tematy społeczno-kulturalne i popularnonaukowe.
Literatura podstawowa:
Evans,V. 2002. CPE Use of English 1 (for the revised Cambridge Proficiency Examination). Newbury: Express Publishing. Graver, B. D. 1986. Advanced English Practice. 3rd. ed. Oxford: OUP. Hewings, M. 2005. Advanced Grammar in Use. 2nd ed. Cambridge: CUP. Mańczak-Wohlfeld, E., Niżegorodcew, A. & Willim, E. 1987. A Practical Grammar of English, wyd. III zmienione, Warszawa: PWN. Thomson, A.J. & Martinet, A.V. 1986. A Practical English Grammar. Oxford: OUP. Evans, V., Dooley J., Upstream Proficiency. Lynch, T. & Anderson, K. 1992. Study Speaking: A Course in Spoken English for Academic Purposes. Cambridge: Cambridge University Press. Wallwork, Adrian, Discussion A-Z Advanced Wycinki prasowe tekstów podejmujących tematykę popularno-naukową, społeczną, kulturalną (poziom językowy dostosowany do poziomu grupy)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K01]
K_K01 [3/5]
zachowuje otwartość na różnorodność sądów, opinii i interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych i tekstów literackich je ilustrujących [K07]
K_K07 [4/5]
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10]
K_K10 [4/5]
umie formułować i wyrażać własne poglądy i idee w ważnych sprawach społecznych i światopoglądowych [U07]
K_U07 [3/5]
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną w procesie uczenia się języków obcych [U14]
K_U14 [4/5]
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 i B1 odpowiednio dla języka kierunkowego i drugiego języka obcego według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [U19]
K_U19 [5/5]
zna elementarną terminologię z zakresu językoznawstwa i rozumie jej źródła [W02]
K_W02 [4/5]
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowy dla każdego z nich [W06]
K_W06 [3/5]
ma podstawową wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W08]
K_W08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dyskusja [w-1]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
K10 W02
Praca indywidualna [w-2]
Studenci rozwiązują zadania gramatyczne i leksykalne
U14 W08
Prezentacja [w-3]
Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany temat.
U07 W06
zaliczenie na ocenę [w-4]
Studenci przystępują do kolokwiów cząstkowych i testu zaliczeniowego.
K01 K07 U19 W06
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [f-1]
Omawianie teorii zagadnień na podstawie literatury przedmiotu
10
Pogłębianie wiedzy teoretycznej dotyczącej danego zagadnienia
10 Dyskusja [w-1]
konwersatorium [f-2]
Aktywność na zajęciach: debata, rozmowa na wybrany (kontrowersyjny, lub głęboko refleksyjny ) temat (z naciskiem na związane z tematem słownictwo);
20
studenci formułują swoje wypowiedzi używając przekonywających argumentów uczą się słownictwa związanego z omawianą tematyką
10 Praca indywidualna [w-2]
ćwiczenia [f-3]
Praktyczne ćwiczenia gramatyczne i leksykalne; analiza rozwiązań
20
Rozwiązywanie zadań gramatycznych i leksykalnych wskazanych przez prowadzącego
20 Prezentacja [w-3]
ćwiczenia [f-4]
Kolokwia cząstkowe i test zaliczeniowy
10
Przygotowanie do kolokwiów i testu zaliczeniowego; rozwiązywanie samodzielnie wybranych zadań gramatycznych i leksykalnych
20 zaliczenie na ocenę [w-4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr letni 2023/2024 Praktyczna nauka języka angielskiego IV [W1-FNSF-S1-PNJA-4] angielski
semestr letni 2023/2024 Praktyczna nauka języka angielskiego IV [W1-FNSW-S1-PNJA-4] angielski
semestr letni 2022/2023 Praktyczna nauka języka angielskiego IV [W1-FNSF-S1-PNJA-4] angielski
semestr letni 2022/2023 Praktyczna nauka języka angielskiego IV [W1-FNSW-S1-PNJA-4] angielski