Systemy wbudowane Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S1IB19.2.2019

Nazwa modułu: Systemy wbudowane
Kod modułu: 08-IBPR-S1-20-5-SW
Kod programu: W4-S1IB19.2.2019
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Opanowanie materiału z modułu „Systemy wbudowane” wymaga przyswojenia i zrozumienia definicji oraz metodologii z zakresu przedmiotu. Systemy wbudowane wymagają kojarzenia informacji z zakresu bazy sprzętowej (mikrokontrolera i jego otoczenia) jak również oprogramowania. Umiejętności praktyczne nabyć można poprzez analizę przykładów, samodzielne rozwiązywanie zadań, wykonywanie symulacji komputerowych oraz ćwiczeń laboratoryjnych. Studiowanie modułu wymaga inżynierskiego zastosowania wiedzy teoretycznej do praktycznych aplikacji systemów pomiarowych i sterowania z wykorzystaniem mikrokontrolerów.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia w zakresie podstaw programowania oraz podstaw automatyki i sterowania.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę z zakresu budowy mikrokontrolera i jego roli w systemach wbudowanych. Zna podstawy programowania mikrokontrolerów. Ma podstawową wiedzę z zakresu otoczenia sterownika (urządzenia wejściowe oraz wyjściowe) i projektowania systemów wbudowanych. Ma wiedzę odnośnie wykorzystania elektronicznych elementów analogowych i cyfrowych w systemach wbudowanych. Zna rolę systemów wbudowanych w inżynierii biomedycznej. [k_1]
W08 [3/5] W12 [3/5]
Potrafi pozyskać informacje niezbędne do projektowania systemów wbudowanych. Umie posłużyć się dokumentacją techniczną – w szczególności notami katalogowymi - do identyfikowania poszczególnych komponentów elektronicznych i ich parametrów technicznych. Potrafi w podstawowym zakresie dobierać komponenty elektroniczne do wymagań projektowanego systemu wbudowanego. Umie archiwizować sprzętowe aspekty systemów wbudowanych w sposób inżynierski – schematy ideowe oraz blokowe/funkcjonalne. [k_2]
U01 [3/5] U15 [3/5]
Potrafi napisać program – regułę sterowania – dla mikrokontrolera pod kątem obsługi podstawowych zasobów we/wy. Potrafi w podstawowym zakresie przeanalizować oprogramowanie sterujące systemem wbudowanym – w szczególności dla systemów biomedycznych. [k_3]
U25 [4/5]
Ma świadomość bezpiecznej realizacji prac z urządzeniami elektronicznymi. Identyfikuje korzyści wynikające z pracy zespołowej. Potrafi pracować w zespole oraz indywidualnie. [k_4]
K03 [3/5] K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [k_w_1]
W ramach modułu zostanie zrealizowane co najmniej jedno kolokwium. Kolokwium realizowane będzie w postaci tradycyjnej lub z wykorzystaniem stanowisk laboratoryjnych.
k_1 k_2 k_3
Burza mózgów [k_w_2]
Wykonanie zadania polegającego na rozwiązaniu prostego problemu technicznego w grupie ok. 3-4 osobowej.
k_1 k_2 k_3 k_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [k_fs_1]
Prowadzący wspólnie ze studentami analizuje i wykonuje przykładowe zadania tematyczne. Studenci wykonują ćwiczenia laboratoryjne na stanowiskach dydaktycznych w oparciu o wiedzę przekazaną w trakcie zajęć. Studenci po podzieleniu na grupy ok. 3-4 osobowe rozwiązują proste zadanie inżynierskie w ramach burzy mózgów – opracowują fragment lub kompletną funkcjonalność wybranego systemu wbudowanego. Zadania mogą być realizowane w oprogramowaniu symulacyjnym. Student otrzymuje od prowadzącego wytyczne do wykonania zadania.
30
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu lub innymi wskazanymi źródłami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu podstawowych definicji określonych w module. Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie materiałów zaproponowanych przez prowadzącego lub innych źródeł do każdych zajęć laboratoryjnych. Student samodzielnie wykonuje zadanie z wykorzystaniem komputera, dedykowanego oprogramowania a następnie zdobytą wiedzę wykorzystuje podczas realizacji zadań w trakcie laboratorium.
70 Kolokwium [k_w_1] Burza mózgów [k_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)