Digitalizacja i rekonstrukcja 3D w medycynie
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2.2018
| Nazwa modułu: | Digitalizacja i rekonstrukcja 3D w medycynie |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBIO-S1-17-6-DR3D |
| Kod programu: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Moduł wprowadza studentów w bardzo popularny w ostatnim czasie temat rekonstrukcji 3D i generalnie digitalizacji otaczającego nas świata ze szczególnym uwzględnieniem samego człowieka. W centrum uwagi jest nie tylko sam proces budowania modelu 3D, ale i przedstawienie zastosowań w medycynie, jak np. rekonstrukcja kości, chirurgia plastyczna czy diagnostyka. Student powinien swobodnie się poruszać w tematyce metod rekonstrukcji, jak i podstaw teoretycznych. Szczególny nacisk jest położony na nabycie praktycznych umiejętności posługiwaniem się wiedzą teoretyczną, co realizujemy dzięki wprowadzeniu dwóch projektów. W module rozwijana jest również umiejętność szybkiego wyszukiwania wiedzy i klasyfikowania jej przydatności. |
| Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia modułów matematyka, fizyka, języki programowania i inżynieria oprogramowania. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
klasyfikuje metody budowy modeli przestrzennych [k_1] |
W10 [5/5] |
przedstawia poszczególne etapy budowy modelu przestrzennego [k_2] |
W13 [2/5] |
buduje modele przestrzenne [k_3] |
W02 [1/5] |
uzasadnia uzyskane wyniki i wyciąga wnioski [k_4] |
W01 [1/5] |
samodzielnie wyodrębnia informacje z literatury, platformy e-learningowej oraz innych źródeł [k_5] |
U25 [5/5] |
wykonuje prace indywidualne i zespołowe [k_6] |
U13 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolokwium [k_w_1] | W ramach modułu zostanie zrealizowane kolokwium badające poziom zrozumienia metod i poszczególnych etapów rekonstrukcji 3D. |
k_1 |
| Kartkówka [k_w_2] | Przed zajęciami student rozwiązuje zadanie, które zakresem materiału obejmuje poprzednie ćwiczenia. |
k_1 |
| Projekty [k_w_3] | W ramach modułu zostaną zrealizowane samodzielnie przez studenta dwa projekty. Jeden polega na opracowaniu kalibracji aparatu fotograficznego, a drugi na zbudowaniu pełnego modelu przestrzennego ze zdjęć. |
k_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [k_fs_1] | Prowadzący w formie pokazu slajdów oraz tutoringu prowadzi studentów przez proces rekonstrukcji i analizuje wspólnie z nimi możliwe wyniki. W „burzy mózgów” studenci poszukują właściwej interpretacji uzyskanych wyników. Studenci pracują w 3-4 osobowych grupach. Prowadzący omawia ze studentami tematykę projektów. Studenci otrzymują dostęp do instrukcji oraz dodatkowych materiałów.
|
30 | Rozległy zakres zagadnienia zobowiązuje studentów do regularnego przygotowywania się na zajęcia, celem aktywnego w nich uczestnictwa. Student samodzielnie wykonuje dwa projekty z wykorzystaniem dedykowanych aplikacji, dokonuje opracowania wyników i przesyła je mailowo lub na platformę e-learningową. |
70 |
Kolokwium [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||