Mechatronika dla osób niepełnosprawnych
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2.2018
| Nazwa modułu: | Mechatronika dla osób niepełnosprawnych |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBSI-S1-17-6-MON |
| Kod programu: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Materiał modułu Mechatronika dla osób niepełnosprawnych wymaga umiejętnego wykorzystania dostępnych informacji i technik przekazanych na ćwiczeniach do stworzenia jednego projektu o wybranej tematyce. Jest to też umiejętność odpowiednio efektywnego i szybkiego odszukiwania wymaganych informacji w literaturze oraz umiejętność pracy w zespole. Dodatkowo moduł weryfikuje umiejętność praktycznej implementacji zdobytej wiedzy z zakresu mechatroniki i ergonomii osób niepełnosprawnych. |
| Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia modułów wprowadzenia do mechatroniki, biomechaniki inżynierskiej, automatyki i robotyki. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
przywołuje elementarną wiedzę w zakresie podstaw konstrukcji i mechatroniki [k_1] |
W21 [3/5] |
wykorzystuje podstawowe metody i narzędzia przy projektowaniu urządzeń dla niepełnosprawnych [k_2] |
W22 [3/5] |
wyszukuje informacje w literaturze, zasobach internetowych oraz innych źródłach [k_3] |
W18 [3/5] |
transponuje wiedzę z mechaniki, robotyki i ergonomii w celu formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich [k_4] |
U10 [3/5] |
wynajduje możliwe rozwiązania koncepcyjne problemu [k_5] |
U14 [3/5] |
konstruuje urządzenia dla niepełnosprawnych [k_6] |
K03 [3/5] |
potrafi zaplanować i tworzyć prace w zespole oraz indywidualnie [k_7] |
K04 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| projekt [k_w_1] | W ramach modułu zostanie zrealizowany przez studenta projekt polegający na opracowaniu koncepcyjnym i zaprojektowaniu urządzenia wspomagającego osoby niepełnosprawne. |
k_1 |
| burze mózgów [k_w_2] | Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie 3-4 osobowej w ramach burzy mózgów. |
k_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [k_fs_1] | Prowadzący wspólnie ze studentami wykonuje ćwiczenia laboratoryjne w oparciu o wiedzę związana z literaturą przedmiotu. Studenci wykonują ćwiczenia pod nadzorem prowadzącego. Studenci indywidualnie realizują projekty konsultowane na każdych zajęciach i konsultacjach. Projekty oceniane są po ich realizacji. |
30 | Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wskazanej literatury, do każdych zajęć ćwiczeniowych. |
70 |
projekt [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||