Języki programowania
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2.2018
| Nazwa modułu: | Języki programowania |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IB-S1-17-4-JP |
| Kod programu: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z programowaniem prostych aplikacji konsolowych w wybranym języku programowania. Studenci poznają różne pojęcia związane z programowaniem, które umożliwią im implementację własnego kodu programistycznego, w szczególności będą umieli zaimplementować instrukcje i pętle sterujące, operatory, proste i złożone typy zmiennych, funkcje, przekazywanie parametrów do funkcji, parametry domniemane, operacje i funkcje strumieniowe, operacje na plikach, zmienne wskaźnikowe, wyjątki, kompilację warunkową. W ramach zajęć studenci będą rozwiązywali zestawy zadań. Rezultaty pracy będą oceniane z na podstawie zadań i kolokwium. Podstawowa wiedza z zakresu podstaw informatyki ze szkoły średniej, umiejętność wykonania prostych obliczeń matematycznych, znajomość elementarnych zasad pracy w pracowni komputerowej, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, umiejętność pracy samodzielnej i w zespole. |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
definiuje podstawowe pojęcia związane z budową komputerów oraz ich programowaniem [k_1] |
W12 [4/5] |
wyjaśnia metodyki oraz techniki projektowania, wytwarzania i testowania oprogramowania [k_2] |
W13 [5/5] |
wybiera odpowiednie narzędzia do realizacji określonych zadań programistycznych [k_3] |
U10 [5/5] |
adaptuje poznane techniki do potrzeb realizacji zadań programistycznych o charakterze praktycznym [k_4] |
U11 [3/5] |
tworzy projekty systemów informatycznych służących do gromadzenia i przetwarzania danych [k_5] |
U26 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolokwium [k_w_1] | Sprawdzenie umiejętności programowania przy komputerze |
k_1 |
| Egzamin [k_w_2] | Sprawdzenie wiedzy zdobytej podczas wykładów i ćwiczeń |
k_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [k_fs_1] | Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. |
15 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury. |
35 |
Egzamin [k_w_2] |
| laboratorium [k_fs_2] | Przygotowanie studentów do tworzenia prostych aplikacji konsolowych. Rozwiązywanie zadań programistycznych. |
30 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów oraz implementowanie aplikacji konsolowych. |
40 |
Kolokwium [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||