Public Relations Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N1DK19.2020

Nazwa modułu: Public Relations
Kod modułu: PR
Kod programu: W3-N1DK19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Public relations to przedmiot, przygotowujący do praktycznej realizacji działań komunikacyjnych w instytucjach, firmach czy przedsiębiorstwach, mający na celu zapoznanie słuchaczy ze specyfiką, historią oraz charakterystyką PR, metodami i technikami stosowanymi w wewnętrznych i zewnętrznych działaniach, komunikacją z różnymi grupami otoczenia, w tym otoczeniem medialnym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi projektować działalność public relations w instytucjach i przedsiębiorstwach rożnego rodzaju, dostosowując ją do ich specyfiki. [K1]
K05 [4/5] K08 [3/5]
Potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem,charakterystycznym dla zespołów dziennikarskich i podobnego typu grup [K2]
K03 [4/5]
Ma świadomość znaczenia etyki w działalności PR i potrafi sprawnie posługiwać się zasadami etycznymi w praktycznej działalności [K3]
K04 [4/5]
Posiada podstawowe umiejętności pozwalające na konstruowanie, przeprowadzanie oraz interpretowanie badań dotyczących komunikacyjnego funkcjonowania instytucji lub przedsiębiorstwa [U1]
U02 [3/5] U03 [3/5]
Rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zarówno w wymiarze lokalnych, krajowym jak i międzynarodowym [U2]
U06 [3/5] U07 [4/5] U11 [3/5]
Zna charakterystykę działalności public relations, różne jej definicje oraz historię PR w różnych krajach [W1]
W02 [4/5]
Posiada wiedzę na temat struktur, instytucji społecznych i innych podmiotów wykorzystujących w swojej działalności techniki public relations, mając jednocześnie świadomość zróżnicowania tych działań w różnych obszarach. [W2]
W03 [4/5]
Zna metody i techniki wykorzystywane w PR [W3]
W05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [W1]
Egzamin przeprowadzony w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
W1 W2 W3
Zaliczenie [W2]
Zaliczenie przeprowadzane w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
K1 K2 K3 U1 U2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [FZ1]
Zapoznanie studentów z teoretycznymi aspektami PR z elementami historii dziedzin
20
Studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie do egzaminu ustnego
30 Egzamin [W1]
ćwiczenia [FZ2]
Analiza praktycznych przykładów działalności PR, projektowanie działalności PR w konkretnych instytucjach
20
Studiowanie literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów działalności PR, projektowanie PR dla konkretnych firm lub instytucji do zaprezentowania na zajęciach
55 Zaliczenie [W2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)