Reklama Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N1DK19.2020

Nazwa modułu: Reklama
Kod modułu: R
Kod programu: W3-N1DK19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Moduł Reklama dostarcza studentowi wiedzy w tematyce reklamy oraz komunikacji marketingowej, a także umożliwia mu poznanie podstawowych prawidłowości i zasad komunikowania perswazyjnego. W trakcie realizacji modułu zostaną wyjaśnione relacje miedzy rynkiem, reklamą, marketingiem i komunikacją marketingową oraz omówione właściwości podstawowych nośników reklamy. Studenci realizują projekty związane z praktyką działalności reklamowej w poszczególnych segmentach mediów periodycznych, jak i pozostałych nośnikach reklamy
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać posiadaną wiedzę, korzystając z dodatkowych źródeł informacji [K1]
K01 [4/5] K06 [3/5]
Posiada umiejętność przygotowania projektów na podstawie odpowiednich źródeł i literatury przedmiotu [U1]
U03 [4/5] U08 [4/5] U12 [4/5]
Potrafi analizować i oceniać przygotowanie oraz realizację kampanii i przekazów reklamowych [U2]
U01 [3/5] U02 [3/5] U03 [3/5] U04 [3/5]
Potrafi projektować proste przekazy reklamowe [U3]
U06 [3/5] U09 [3/5]
Zna istotę i rolę reklamy jako środka komunikacji [W1]
W01 [4/5] W02 [4/5] W06 [4/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat procesów i elementów zarządzania reklamą [W2]
W05 [3/5] W08 [3/5] W10 [3/5]
Wie czym charakteryzują się środki i nośniki reklamy [W3]
W01 [3/5] W02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [W1]
Weryfikacja wiedzy w oparciu o treści z wykładu i wskazaną literaturę przedmiotu. Egzamin przeprowadzany w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
K1 U2 W1 W2 W3
Zaliczenie [W2]
Zaliczenie przeprowadzane w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
K1 U1 U2 U3 W1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [FZ1]
Wykład wprowadzający do zrozumienia istoty i funkcji reklamy w działalności gospodarczej, społecznej i politycznej. Znaczenie reklamy w finansowaniu mediów periodycznych
20
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy w zakresie wskazanych zagadnień
30
ćwiczenia [FZ2]
Analiza poszczególnych nośników reklamy. Określenie ich specyfiki i miejsca w strukturze reklamy. Omówienie procesów projektowania i realizacji kampanii reklamowej, a także analiza wybranych przypadków polskich i zagranicznych kampanii reklamowych. Przedstawienie metod i narzędzi badania reklamy. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem następujących metod dydaktycznych: dyskusja moderowana, ćwiczenia w formie warsztatowej, przygotowanie projektów grupowych oraz ich prezentacja w czasie zajęć, wykorzystanie narzędzi informatycznych w wizualizacji zajęć dydaktycznych (wizualizacja danych za pomocą wykresów, wykorzystanie technik wizualizacji fotograficznej w prowadzonych zajęciach, wykorzystanie zasad ekspozycji wizualnej w prowadzonych zajęciach – pokazy slajdów; wizualizacja danych za pomocą formatowania warunkowego).
20
Przygotowanie do ćwiczeń poprzez systematyczne czytanie wskazanej literatury przedmiotu oraz samodzielne przyswojenie wiedzy nt. wskazanych w sylabusie zajęć zjawisk i pojęć. Przygotowanie elementów i aktywności określonych, jako składowe zaliczenia przedmiotu w formie wskazanej w sylabusie zajęć.
55
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)