Pedagogika twórczości Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Pedagogika twórczości
Kod modułu: PPW_PED_TWÓR
Kod programu: W6-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione oraz poprzez pracę własną studenta.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie wychowania i rozwoju twórczego człowieka, podstawy twórczego uczenia się i nauczania twórczości lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; (A.3.W1.) [PPW_PED_TWÓR _1]
K_W02 [3/5]
Student zna i rozumie istotę projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w obszarze rozwoju postaw twórczych i kreatywności uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym (A.3.W2.; B.6.W3.; B.7.W3.; B.8.W3.) [PPW_PED_TWÓR _2]
K_W14 [4/5]
Student zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań twórczych dzieci lub uczniów; (A.1.W3.; A.1.U1.) [PPW_PED_TWÓR _3]
K_W16 [5/5]
Student potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne na rzecz twórczego rozwoju; (C.U6.; A.1.U6.) [PPW_PED_TWÓR _4]
K_U02 [5/5]
Student potrafi rozwijać kompetencje kluczowe dzieci lub uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów; (A.1.K3.) [PPW_PED_TWÓR _5]
K_U07 [4/5]
Student jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki; (B.6.K1.; B.7.K1.; C.K2.) [PPW_PED_TWÓR _6]
K_K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1]
Kolokwium obejmujące treści wykładowe i ćwiczeniowe
PPW_PED_TWÓR _1 PPW_PED_TWÓR _6
Działalność praktyczna [PPW_PED_TWÓR _w_2]
Aktywność i udział w dyskusjach oraz projektach działań aranżowanych podczas zajęć oraz praca pisemna indywidualna
PPW_PED_TWÓR _2 PPW_PED_TWÓR _3 PPW_PED_TWÓR _4 PPW_PED_TWÓR _5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_PED_TWÓR_fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
10
Student przygotowuje się do kolokwium z zakresu teoretycznych podstaw wychowania do twórczości.
20 Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1]
ćwiczenia [PPW_PED_TWÓR_fns_2]
Metody heurystyczne i twórcze, dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
10
Przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej
20 Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] Działalność praktyczna [PPW_PED_TWÓR _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)