Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.3) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.3)
Kod modułu: PPW_MET_EDPOL1
Kod programu: W6-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej 1 obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji polonistycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej (z zakresu kształcenia językowego i literackiego) i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację polonistyczna na poziomie klas I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych. Podstawowa wiedza z zakresu gramatyki języka polskiego. Wiedza ogólna. Wiedza z zakresu Podstaw systemowych kształcenia językowego dziecka.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem języka w sytuacjach edukacyjnych (E.1.W1). [PPW_MET_EDPOL1_1]
K_W10 [4/5]
Student ma elementarną wiedzę na temat sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych (E.1.W1). [PPW_MET_EDPOL1_2]
K_W17 [4/5]
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych(E.1.U1, E.1.U3). [PPW_MET_EDPOL1_3]
K_U15 [4/5]
Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu edukacji polonistycznej dla projektowania, analizy i oceny sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych, wiążąc je z określonymi celami. (E.1.U2). [PPW_MET_EDPOL1_4]
K_U02 [4/5]
Student ma świadomość swojego poziomu wiedzy polonistycznej i umiejętności metodycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie.(E.1.K1). [PPW_MET_EDPOL1_5]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_MET_EDPOL_w_1]
Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń
PPW_MET_EDPOL1_1 PPW_MET_EDPOL1_2
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_EDPOL_w_2]
Przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji polonistycznej, opracowanie pisemne wybranych zagadnień z zakresu kompetencji polonistycznych uczniów w wieku wczesnoszkolnym
PPW_MET_EDPOL1_3 PPW_MET_EDPOL1_4
Dyskusja [PPW_MET_EDPOL_w_3]
Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych.
PPW_MET_EDPOL1_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_MET_EDPOL_fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą
20 Kolokwium [PPW_MET_EDPOL_w_1]
ćwiczenia [PPW_MET_EDPOL_fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań
20
Przygotowanie pracy zaliczeniowej
40 Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_EDPOL_w_2] Dyskusja [PPW_MET_EDPOL_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)