Gry i zabawy matematyczne Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Gry i zabawy matematyczne
Kod modułu: PPW_GRY_MAT
Kod programu: W6-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł gry i zabawy matematyczne obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do realizacji poszczególnych obszarów edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Celem modułu jest uzyskanie poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu znajomości, zastosowania oraz samodzielnego tworzenia gier i zbaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, podstawowa wiedza z zakresu podstaw matematyki, metodyki edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej oraz gier i zabaw w pracy dzieckiem.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej (C.W1., C.W2., C.W3.) [PPW_GRY_MAT_1]
K_W10 [4/5]
Student zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci (C.W1., C.W2., C.W3.) [PPW_GRY_MAT_2]
K_W11 [4/5]
Student zna rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy (C.W1.) [PPW_GRY_MAT_3]
K_W12 [4/5]
Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (C.U2., C.U5.) [PPW_GRY_MAT_4]
K_U04 [4/5]
Student potrafi skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci lub uczniów, z wykorzystywaniem różnych rodzajów zabaw (C.U5., C.U6., C.U7.) [PPW_GRY_MAT_5]
K_U08 [4/5]
Student jest gotowy do formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub uczniów oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy (C.K2). [PPW_GRY_MAT_6]
K_K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1]
Samodzielne opracowanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym wraz z jej merytorycznym opisem.
PPW_GRY_MAT_1 PPW_GRY_MAT_2 PPW_GRY_MAT_3 PPW_GRY_MAT_4 PPW_GRY_MAT_5 PPW_GRY_MAT_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_GRY_MAT _fns_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
10
Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, udzielanie się w dyskusji, przygotowywanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym, zapoznanie się z literaturą przedmiotu.
20 Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)