Teoria wychowania Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Teoria wychowania
Kod modułu: PPW_TW
Kod programu: W6-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi koncepcjami wychowania oraz ukazanie aktualnego stanu badań.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student stosuje w wypowiedziach ustnych i pisemnych elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zna zastosowania w obrębie dyscyplin pokrewnych; wskazuje na różnice między teorią, metodyką i praktyką, zna pojęcie wychowania, samowychowania, teorii wychowania, metateorii, koncepcji wychowania i nurtu pedagogicznego; rozróżnia pojęcia odnoszące się do różnych podmiotów wychowania. (A.1.W1.; A.1.U1.; [PPW_TW_1]
K_W01 [4/5] K_W10 [4/5]
Student charakteryzuje podstawowe teorie i nurty wychowania oraz zna ich wartość dla skutecznej działalności prakseologicznej; rozumie antropologiczne podstawy oddziaływań wychowawczych i wie, jakie są założenia wybranych koncepcji pedagogicznych. (A.1.W2.; A.1.U2.; [PPW_TW_2]
K_W02 [4/5]
Student obserwuje zjawiska społeczne i na podstawie obserwacji formułuje cele wychowania; wyodrębnia rodzaje wartości, które mają największe znaczenie w zawodzie pedagoga; analizuje przejawy i przyczyny zagrożeń moralnych, a także inicjuje dyskurs z zakresu głównych problemów pedagogicznych (np. związku teorii z praktyką, znaczenia idei godności, miłości w procesie wychowania, różnic między koncepcjami i nurtami wychowania). (A.1.W2.; A.1.U2.; [PPW_TW_3]
K_U01 [3/5]
Student posługuje się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. (A.1.U4.; A.1.U6.; A.1.K3.; A.1.K4.) [PPW_TW_4]
K_K01 [2/5]
Student zna wybrane klasyfikacje wartości etycznych (A.1.W3.; A.1.U4.; A.1.K4.) [PPW_TW_5]
K_W19 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [PPW_TW _w_1]
Kolokwium obejmujące znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie wykładów oraz ćwiczeń.
PPW_TW_1 PPW_TW_2 PPW_TW_3 PPW_TW_4 PPW_TW_5
Praca pisemna [PPW_TW _w_2]
Praca pisemna na temat aktualnych kierunków rozwoju teorii wychowania oraz współczesnych zagrożeń aksjologicznych.
PPW_TW_2 PPW_TW_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_TW _fns_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych
10
Student przygotowuje się do pisemnego kolokwium końcowego
20 kolokwium [PPW_TW _w_1]
ćwiczenia [PPW_TW_fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
10
Student przygotowuje się do zajęć. Student pisze pracę zaliczeniową na temat aktualnych kierunków rozwoju teorii wychowania oraz współczesnych zagrożeń aksjologicznych.
20 Praca pisemna [PPW_TW _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)