Proseminarium Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Proseminarium
Kod modułu: PPW_PROSEM
Kod programu: W6-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zapoznanie się studentów z podstawowymi założeniami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych zgodnie z wymogami metodologicznymi i etycznymi; Poznanie cech charakterystycznych metod i technik badawczych i ich doboru do założonego problemu badawczego, ustalenie sposobu zbierania danych empirycznych (rodzaju przeprowadzonych badań) w zależności od postawionego problemu;Próba konstrukcji narzędzi badawczych w zależności od specyfiki badań i postawionego problemu badawczego
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student jest zorientowany w podstawowych paradygmatach nauk pedagogicznych, zna podstawowe teorie opisujące przebieg zjawiska czy procesu, wie, jakie są etapy postępowania badawczego, potrafi rozróżnić najczęściej wykorzystywane metody i techniki empirycznych badań pedagogicznych, zna zasady konstrukcji narzędzi badawczych, konstruowania narracji w opisie wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań. (K.W1., K.W8., K.W9) [PPW_PROSEM_1]
K_W01 [3/5] K_W02 [3/5] K_W19 [3/5]
Student potrafi wskazać przedmiot i cel badań, ustala sposób jego weryfikacji w trakcie badań. (K.W2., K.W9, K.U1) [PPW_PROSEM_2]
K_U18 [4/5]
Student potrafi zaprojektować przebieg badań, określić sposoby zebrania danych, opracować przykładowe narzędzia badawcze do postawionego problemu badawczego,potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki. (K.W2., K.W3., K.U1., K.K3.) [PPW_PROSEM_3]
K_U18 [3/5]
Student potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się pisemnie i dyskutować o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym, korzystając z dobrze rozumianych pojęć teoretycznych i teorii, korzystając z dorobku różnych subdyscyplin pedagogicznych oraz innych dyscyplin naukowych. (K.W8., K.U6., K.W4.) [PPW_PROSEM_4]
K_U15 [3/5] K_U19 [3/5]
Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru prowadzonych badań pedagogicznych. (K.W7., K.K2.) [PPW_PROSEM_5]
K_K01 [3/5]
Student posiada przekonanie o celowości podejmowania badań nie tylko na potrzeby pracy dyplomowej, ale także na potrzeby późniejszej pracy zawodowej; jest aktywny, rozwija swe zainteresowania. (K.W7, A.1.W3.,) [PPW_PROSEM_6]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1]
Moduł Proseminarium zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej indywidualnej pracy pisemnej studenta prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienia badawcze.
PPW_PROSEM_1 PPW_PROSEM_2 PPW_PROSEM_3
wypowiedź ustna [PPW_PROSEM_w 2]
W module proseminaryjnym dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne wypowiedzi studenta/ wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym.
PPW_PROSEM_4 PPW_PROSEM_5 PPW_PROSEM_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_PROSEM_ fns _1]
dyskusja konferencyjna realizowana z grupą;
20
Student przygotowuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienie badawcze. Student przygotowuje się do dyskusji realizowanej w grupie seminaryjnej.
70 praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] wypowiedź ustna [PPW_PROSEM_w 2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)