Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu
Kod modułu: PPW_NTWEIW
Kod programu: W6-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: ScottieGo! Nauka programowania dla dzieci; PixBlocks – programowanie dla dzieci, Nowoczesne technologie w oświacie i edukacji. Moduł obejmuje wykłady (zakończone zaliczeniem z oceną) oraz ćwiczenia/laboratoria (zakończone zaliczeniem z oceną). Wiedza teoretyczna prezentowana w ramach wykładu powinna być wykorzystana i zastosowana w zajęciach ćwiczeniowych oraz w pracy własnej studentów. Moduł skoncentrowany jest na problematyce nowych technologii, innowacyjnych narzędzi, elementów m-learningu, idei BYOD - ich istoty, sposobu działania oraz możliwości wykorzystania w pracy pedagogicznej w środowisku szkolnym, w szczególności w nauczaniu, wychowaniu, rozwijaniu zainteresowań, ale również współpracy ze środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym szkoły. Student po zaliczeniu modułu powinien posiadać świadomość konieczności ciągłego samodoskonalenia i poszukiwań w dziedzinie innowacji i nowych technologii w kontekście swojej pracy zawodowej. Treści modułu odwołują się do elementów i trendów nowoczesnej edukacji, które przyszły nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej może wykorzystać do podnoszenia własnych kwalifikacji i rozwijania zainteresowań w ramach samokształcenia.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz mediów w pracy nauczyciela; wiedza ogólna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę o istocie, możliwościach i procedurach wykorzystywania nowych technologii i trendów do wspomagania rozwoju i nauczania oraz wykorzystania ich w codziennej praktyce edukacyjnej (C.W2); [PPW_NTWEIW_1]
K_W04 [2/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł medialnych (w szczególności OZE) i nowoczesnych technologii (C.U4); [PPW_NTWEIW_2]
K_U05 [4/5]
Potrafi pracować w zespole i wykazuje umiejętności organizacyjne podczas projektowania i realizacji projektu związanego z aplikacjami mobilnymi i sprzętem technologicznym w kontekście zajęć stymulujących aktywność poznawczą osoby uczącej się (C.U5); [PPW_NTWEIW_3]
K_U06 [2/5]
Potrafi zaprojektować działania dydaktyczne i wychowawcze wykorzystując innowacyjne działania w pracy z dzieckiem z wykorzystaniem technologii i narzędzi (C.U3; C.U7); [PPW_NTWEIW_4]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5]
Potrafi wskazać źródła i zastosować nowoczesne technologie pozwalające na poszerzanie wiedzy własnej i pogłębianie umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną. Angażuje się we współpracę w działaniach zespołowych i wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań związanych z koniecznością ciągłego doskonalenia się i poszukiwań naukowych związanych z ciągle pojawiającymi się nowymi technologiami i innowacjami możliwymi do wykorzystania w pracy zawodowej nauczyciela (C.U3); [PPW_NTWEIW_5]
K_U03 [2/5]
Jest gotowy do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacji (C.K3.); [PPW_NTWEIW_6]
K_K03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
sprawdzian/test pisemny [PPW_NTWEIW_w_1]
Indywidualny sprawdzian wiadomości obejmujący zagadnienia związane z istotą, rodzajami i wykorzystaniem nowych technologii w edukacji i wychowaniu przedstawionych podczas wykładu.
PPW_NTWEIW_1
projekt zespołowy [PPW_NTWEIW_w_2]
Zespołowa praca projektowa oparta o wybrane nowe technologie, multimedia i elementy m-learningu, której celem jest sprawdzenie, w jaki sposób student opanował umiejętność wykorzystania innowacyjnych metod i form oraz gotowość do współpracy w grupie, a także implementacji idei BYOD.
PPW_NTWEIW_2 PPW_NTWEIW_3 PPW_NTWEIW_4 PPW_NTWEIW_5 PPW_NTWEIW_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_NTWEIW _fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do sprawdzianu/testu pisemnego.
15 sprawdzian/test pisemny [PPW_NTWEIW_w_1]
laboratorium [PPW_NTWEIW _fns_2]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
10
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie projektu
55 projekt zespołowy [PPW_NTWEIW_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)