Pedagogika specjalna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2020

Nazwa modułu: Pedagogika specjalna
Kod modułu: PPW_PED_SPEC
Kod programu: W6-SMPP19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia pozwalają na wprowadzenie studenta w podstawowe zadnienia pedagogiki specjalnej, ukazanie podstaw teoretycznych tej dyscypliny, kierunków i nurtów naukowych, przedstawienie wybranych problemów z zakresu pomocy osobom niepełnosprawnym. Wdrażają studenta do działalności w różnych środowiskach wychowawczych na rzecz osób wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem /niepełnosprawnych/ oraz przygotowują do udzielania im fachowej pomocy pedagogicznej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student podaje definicje podstawowych terminów dla pedagogiki specjalnej.(A.1.W1.) [PPW_PED_SPEC_1]
K_W01 [4/5]
Student określa przedmiot i zakres pedagogiki specjalnej oraz wskazuje na jego relacje z innymi dyscyplinami naukowymi.(A.1.W1.) [PPW_PED_SPEC_2]
K_W02 [4/5]
Student kompetentnie posługuje się wiedzą nt. różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej.(A.1.W2.; A.1.U5.; A.1.K1.) [PPW_PED_SPEC_3]
K_W13 [5/5]
Student prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, argumentując je w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów w zakresie pedagogiki specjalnej i w odniesieniu do problematyki osób niepełnosprawnych. (A.1.W3.; A.1.U2.; A.1.K3.) [PPW_PED_SPEC_4]
K_U07 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania wychowawcze i opiekuńcze, w tym również na rzecz osób niepełnosprawnych; potrafi nawiązywać współpracę z osobami będącymi / niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. (A.1.U1.; A.1.U3.; A.1.U6.; A.1.K3.; A.1.K4.) [PPW_PED_SPEC_5]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [PPW_PED_SPEC_w_1]
Obejmuje teoretyczne podstawy pedagogiki specjalnej jako dyscypliny
PPW_PED_SPEC_1 PPW_PED_SPEC_2 PPW_PED_SPEC_3
Kolokwium [PPW_PED_SPEC_w_2]
Pisemne kolokwium, dotyczącego etiologii zaburzeń rozwojowych, specyfiki psychospołecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych
PPW_PED_SPEC_4
Praca pisemna [PPW_PED_SPEC_w_3]
Projekt dotyczący pomocy osobom niepełnosprawnym, z uwzględnieniem współpracy z organizacjami i grupami realizującymi działania opiekuńcze i wychowawcze (praca w grupach).
PPW_PED_SPEC_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_PED_SPEC_fs_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych.
15
Przygotowanie się do kolokwium 1.
30 Egzamin [PPW_PED_SPEC_w_1]
ćwiczenia [PPW_PED_SPEC_fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy.
15
Przygotowanie się do kolokwium 2 i przygotowanie pracy zaliczeniowej.
30 Kolokwium [PPW_PED_SPEC_w_2] Praca pisemna [PPW_PED_SPEC_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)