Pedagogika twórczości
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Pedagogika twórczości |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_TWÓR |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione oraz poprzez pracę własną studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie wychowania i rozwoju twórczego człowieka, podstawy twórczego uczenia się i nauczania twórczości lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać; (A.3.W1.) [PPW_PED_TWÓR _1] |
K_W02 [3/5] |
Student zna i rozumie istotę projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w obszarze rozwoju postaw twórczych i kreatywności uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym (A.3.W2.; B.6.W3.; B.7.W3.; B.8.W3.) [PPW_PED_TWÓR _2] |
K_W14 [4/5] |
Student zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań twórczych dzieci lub uczniów; (A.1.W3.; A.1.U1.) [PPW_PED_TWÓR _3] |
K_W16 [5/5] |
Student potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne na rzecz twórczego rozwoju; (C.U6.; A.1.U6.) [PPW_PED_TWÓR _4] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi rozwijać kompetencje kluczowe dzieci lub uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów; (A.1.K3.) [PPW_PED_TWÓR _5] |
K_U07 [4/5] |
Student jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki; (B.6.K1.; B.7.K1.; C.K2.) [PPW_PED_TWÓR _6] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] | Kolokwium obejmujące treści wykładowe i ćwiczeniowe |
PPW_PED_TWÓR _1 |
Działalność praktyczna [PPW_PED_TWÓR _w_2] | Aktywność i udział w dyskusjach oraz projektach działań aranżowanych podczas zajęć oraz praca pisemna indywidualna |
PPW_PED_TWÓR _2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_TWÓR_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
10 | Student przygotowuje się do kolokwium z zakresu teoretycznych podstaw wychowania do twórczości. |
20 |
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_TWÓR_fns_2] | Metody heurystyczne i twórcze, dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Przygotowanie pisemnej pracy zaliczeniowej |
20 |
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |