Prawo oświatowe i status zawodowy nauczyciela
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Prawo oświatowe i status zawodowy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PRAW_OŚWIAT |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł prawo oświatowe i status zawodowy nauczyciela ma na celu omówienie podstawowych zagadnień z zakresu prawa oświatowego oraz wskazanie regulacji prawnej statuującej zawód nauczyciela, w tym procedurę jego awansu zawodowego. Celem modułu jest uzyskanie podstawowej wiedzy prawnej na temat oświaty, przykładowo zagadnień takich jak: system oświaty, zasady i wartości systemu, obowiązki oświatowe jednostki, czy typy szkół i form wychowania przedszkolnego. Zapoznanie się ze statusem prawnym zawodu nauczyciela da świadomość zasad zatrudnienia, różnic funkcjonowania nauczycieli w placówkach publicznych i niepublicznych oraz etapów awansu zawodowego. Efekty kształcenia będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych. (G.W1.; G.W2.; G.W4.; A.2.W5.) [PPW_PRAW_OŚWIAT_1] |
K_W05 [4/5] |
Student ma wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej i wychowawczej. (G.W3.; G.W5.) [PPW_PRAW_OŚWIAT_2] |
K_W08 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscypliny prawo w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych i wychowawczych. .(G.W4.; A.2.U1.) [PPW_PRAW_OŚWIAT_3] |
K_U02 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. .(G.W6.; G.U4.; A.1.U2.; ) [PPW_PRAW_OŚWIAT_4] |
K_U01 [3/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. .(G.K3.; A.1.U6.) [PPW_PRAW_OŚWIAT_5] |
K_K01 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. .(G.K3.; A.1.K3.) [PPW_PRAW_OŚWIAT_6] |
K_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [PPW_PRAW_OŚWIAT_w_1] | Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń. |
PPW_PRAW_OŚWIAT_1 |
Metoda problemowa, dyskusja [PPW_PRAW_OŚWIAT_w_2] | Analiza wybranych rozwiązań prawnych na podstawie omawiania konkretnych przykładów - casusów. Analiza poszczególnych etapów awansu zawodowego, wskazywanie specyfiki przygotowania, doskonalenia zawodowego i rozwoju osobistego |
PPW_PRAW_OŚWIAT_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PRAW_OŚWIAT_fs_1] | Wykład, omówienie stanu prawnego |
10 | Wykład, omówienie stanu prawnego |
35 |
Praca pisemna [PPW_PRAW_OŚWIAT_w_1] |
ćwiczenia [PPW_PRAW_OŚWIAT_fs_2] | Ćwiczenie rozwiązań prawnych w praktyce |
10 | (brak informacji) |
35 |
Metoda problemowa, dyskusja [PPW_PRAW_OŚWIAT_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |