Psychologia rozwojowa
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Psychologia rozwojowa |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PS_ROZ |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedstawione efekty kształcenia, planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia, której uzupełnieniem i rozszerzeniem będą zajęcia ćwiczeniowe oraz praca własna studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student charakteryzuje koncepcje periodyzacji i wykazuje specyfikę rozwoju człowieka w poszczególnych okresach rozwojowych.(A.3.W2.; A.3.U1.) [PPW_PS_ROZ _1] |
K_W02 [4/5] |
Student wyróżnia i opisuje rodzaje więzi łączące ludzi, zarówno na poziomie mikrospołecznym (rodzina, rodzeństwo, grupa rówieśnicza), jak i makrospołecznym (grupa narodowa); wymienia i scharakteryzuje procesy zachodzące w oparciu o więzi społeczne (socjalizacja, transmisja międzypokoleniowa, transmisja kulturowa, itd.). (A.3.W4.; A.3.U2.; A.3.U3.) [PPW_PS_ROZ _2] |
K_U07 [3/5] |
Student ma poczucie sensowności, skuteczności i celowości prowadzenia działań pedagogicznych. Ma poczucie, iż pedagog aktywnie wpływa na rozwój jednostki, dzięki dysponowaniu odpowiednimi narzędziami oddziaływania oraz wiedzą niezbędną do właściwego korzystania z nich. Student poszerza wiedzę przedmiotową z zakresu psychologii rozwojowej, mając świadomość, iż jest ona konieczna do prowadzenia skutecznych działań pedagogicznych. (A.3.W5.; A.3.W4.; A.3.W3.; A.3.U5.; A.3.U6.;A.3.K1.; A.3.K2.; A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ _3] |
K_K03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [PPW_PS_ROZ _w_1] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach wykładu z tego przedmiotu. Kolokwium przybierze formę testu wielokrotnego wyboru (pytania otwarte i zamknięte) z zakresu periodyzacji i specyfiki rozwoju
w ontogenezie. |
PPW_PS_ROZ _1 |
kolokwium [PPW_PS_ROZ _w_2] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach ćwiczeń z tego przedmiotu. |
PPW_PS_ROZ _2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PS_ROZ _fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
10 | Studenci przygotowują się do egzaminu (forma testu wielokrotnego wyboru) |
20 |
egzamin [PPW_PS_ROZ _w_1] |
ćwiczenia [PPW_PS_ROZ _fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Studenci przygotowują się do zajęć i kolokwium |
20 |
kolokwium [PPW_PS_ROZ _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |