Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem.6) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_EDTECH1 |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł metodyka edukacji technicznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu kompetencji metodycznych, które umożliwią skuteczną realizację celów i treści edukacji technicznej. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz Dydaktyki ogólnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania i projektowania zajęć z zakresu edukacji technicznej, rozumie ideę inicjacji technicznej dziecka lub ucznia (E.8.W1,E.8.W2)); [PPW_MET_EDTECH1_1] |
K_W10 [5/5] |
Student rozumie istotę zabaw manipulacyjnych i konstrukcyjnych a także zadań wytwórczych oraz zna metody projektowania zajęć technicznych (E.8.W3); [PPW_MET_EDTECH1_2] |
K_W11 [4/5] |
Student rozumie potrzebę kształtowania umiejętności technicznych dzieci lub uczniów w nawiązaniu
do techniki, kultury i sztuki ludowej (E.8.W4); [PPW_MET_EDTECH1_3] |
K_W07 [5/5] |
Student potrafi zaprojektować sekwencję działań technicznych dzieci lub uczniów oraz dobrać odpowiednie metody, formy pracy i procedury do zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji technicznej (E.8.U1); [PPW_MET_EDTECH1_4] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi przygotować materiały dydaktyczne do zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji technicznej, zachęcić dzieci lub uczniów do analizowania prostych rozwiązań technicznych (E.8.U4); [PPW_MET_EDTECH1_5] |
K_U04 [4/5] |
Student w planowanych działaniach dydaktycznych uwzględnia normy i wartości związane z techniczną działalnością człowieka, walczy ze stereotypami dotyczącymi płci i umiejętności technicznych (E.8.K2). [PPW_MET_EDTECH1_6] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena przygotowania zajęć dydaktycznych [PPW_MET_EDTECH1 _w_1] | Weryfikacja polegająca na ocenie prezentowanych przez studentów scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych z uwzględnieniem norm i wartości wynikających z realizowanego tematu zajęć technicznych. Dokumentacja w postaci elektronicznej scenariuszy/konspektów oraz materiałów dydaktycznych |
PPW_MET_EDTECH1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_MET_EDTECH _fns1] | Mikronauczanie, dyskusja |
10 | Praca z literaturą merytoryczną i metodyczną, napisanie scenariusza zajęć, wykonanie pracy technicznej, przygotowanie materiału dydaktycznego |
50 |
Ocena przygotowania zajęć dydaktycznych [PPW_MET_EDTECH1 _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |