Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu |
---|---|
Kod modułu: | PPW_NTWEIW |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: ScottieGo! Nauka programowania dla dzieci; PixBlocks – programowanie dla dzieci, Nowoczesne technologie w oświacie i edukacji.
Moduł obejmuje wykłady (zakończone zaliczeniem z oceną) oraz ćwiczenia/laboratoria (zakończone zaliczeniem z oceną). Wiedza teoretyczna prezentowana w ramach wykładu powinna być wykorzystana i zastosowana w zajęciach ćwiczeniowych oraz w pracy własnej studentów. Moduł skoncentrowany jest na problematyce nowych technologii, innowacyjnych narzędzi, elementów m-learningu, idei BYOD - ich istoty, sposobu działania oraz możliwości wykorzystania w pracy pedagogicznej w środowisku szkolnym, w szczególności w nauczaniu, wychowaniu, rozwijaniu zainteresowań, ale również współpracy ze środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym szkoły. Student po zaliczeniu modułu powinien posiadać świadomość konieczności ciągłego samodoskonalenia i poszukiwań w dziedzinie innowacji i nowych technologii w kontekście swojej pracy zawodowej. Treści modułu odwołują się do elementów i trendów nowoczesnej edukacji, które przyszły nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej może wykorzystać do podnoszenia własnych kwalifikacji i rozwijania zainteresowań w ramach samokształcenia. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz mediów w pracy nauczyciela; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę o istocie, możliwościach i procedurach wykorzystywania nowych technologii i trendów do wspomagania rozwoju i nauczania oraz wykorzystania ich w codziennej praktyce edukacyjnej (C.W2); [PPW_NTWEIW_1] |
K_W04 [2/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł medialnych (w szczególności OZE) i nowoczesnych technologii (C.U4); [PPW_NTWEIW_2] |
K_U05 [4/5] |
Potrafi pracować w zespole i wykazuje umiejętności organizacyjne podczas projektowania i realizacji projektu związanego z aplikacjami mobilnymi i sprzętem technologicznym w kontekście zajęć stymulujących aktywność poznawczą osoby uczącej się (C.U5); [PPW_NTWEIW_3] |
K_U06 [2/5] |
Potrafi zaprojektować działania dydaktyczne i wychowawcze wykorzystując innowacyjne działania w pracy z dzieckiem z wykorzystaniem technologii i narzędzi (C.U3; C.U7); [PPW_NTWEIW_4] |
K_U03 [4/5] |
Potrafi wskazać źródła i zastosować nowoczesne technologie pozwalające na poszerzanie wiedzy własnej i pogłębianie umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną. Angażuje się we współpracę w działaniach zespołowych i wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań związanych z koniecznością ciągłego doskonalenia się i poszukiwań naukowych związanych z ciągle pojawiającymi się nowymi technologiami i innowacjami możliwymi do wykorzystania w pracy zawodowej nauczyciela (C.U3); [PPW_NTWEIW_5] |
K_U03 [2/5] |
Jest gotowy do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu
wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacji (C.K3.); [PPW_NTWEIW_6] |
K_K03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
sprawdzian/test pisemny [PPW_NTWEIW_w_1] | Indywidualny sprawdzian wiadomości obejmujący zagadnienia związane z istotą, rodzajami i wykorzystaniem nowych technologii w edukacji i wychowaniu przedstawionych podczas wykładu. |
PPW_NTWEIW_1 |
projekt zespołowy [PPW_NTWEIW_w_2] | Zespołowa praca projektowa oparta o wybrane nowe technologie, multimedia i elementy m-learningu, której celem jest sprawdzenie, w jaki sposób student opanował umiejętność wykorzystania innowacyjnych metod i form oraz gotowość do współpracy w grupie, a także implementacji idei BYOD. |
PPW_NTWEIW_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_NTWEIW _fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do sprawdzianu/testu pisemnego. |
15 |
sprawdzian/test pisemny [PPW_NTWEIW_w_1] |
laboratorium [PPW_NTWEIW _fns_2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowanie projektu |
55 |
projekt zespołowy [PPW_NTWEIW_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |