Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PESPOŁ |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Podstawy edukacji społecznej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku społecznym, jego znaczeniu, elementach, przeszłości i teraźniejszości oraz sposobach wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej (z historii, etnografii, nauk społecznych) i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację w tym zakresie Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz wykorzystywane w trakcie śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat społeczno-kulturowych, historycznych, etnograficznych, psychologicznych podstaw edukacji społecznej dzieci młodszych i potrafi ją wykorzystać do opisu środowiska społecznego (A.2.W2; B.4.W2; B.4.U2) [PPW_POD_EDSPOŁ_1] |
K_W02 [4/5] |
Student ma wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach; zna możliwości ich wykorzystania we wprowadzaniu zagadnień edukacji społecznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. w tym z zakresu przedsiębiorczości i ekonomii (A.1.W2; B.4.W3) [PPW_POD_EDSPOŁ_2] |
K_W01 [4/5] |
Student potrafi dostrzegać wzajemne związki i zależności między działalnością człowieka a funkcjonowaniem środowiska społecznego i przyrodniczego oraz ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z edukacją społeczną dzieci młodszych (B.4.U2.; A.2.U1.; A.2.U4.) [PPW_POD_EDSPOŁ_3] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych, przygotowywanymi rozwiązaniami metodycznymi itp. (C.U3.; C.U5.) [PPW_POD_EDSPOŁ_4] |
K_U03 [4/5] |
Student jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno - kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturowego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego (C.K4.; D.K1.) [PPW_POD_EDSPOŁ_5] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne, projekty, dyskusja i ocena propozycji [PPW_POD_EDSPOŁ_w_1] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu historii, nauk społecznych, etnografii itp. w sposób przystępny dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy. Sprawdzenie wiedzy metodycznej studentów podczas oceny przygotowanych projektów i rozwiązań metodycznych. |
PPW_POD_EDSPOŁ_1 |
Praca pisemna [PPW_POD_EDSPOŁ_w_2] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy zastosowanych w proponowanym temacie edukacji społecznej. |
PPW_POD_EDSPOŁ_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_POD_EDSPOŁ_fns_1] | Omówienie projektów, propozycji i rozwiązań metodycznych dostępnych na rynku oraz przygotowanych przez studentów.
Opracowanie przykładów rozwiązań metodycznych związanych z tematyką edukacji społecznej |
10 | Zapoznanie się z literaturą podstawową i uzupełniającą oraz publikacjami dla dzieci młodszych dotyczącymi tematyki edukacji społecznej; przygotowanie pracy pisemnej na wskazany temat; przygotowanie się do dyskusji |
50 |
Prace praktyczno-metodyczne, projekty, dyskusja i ocena propozycji [PPW_POD_EDSPOŁ_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |