Proseminarium
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Proseminarium |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PROSEM |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zapoznanie się studentów z podstawowymi założeniami projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych zgodnie z wymogami metodologicznymi i etycznymi;
Poznanie cech charakterystycznych metod i technik badawczych i ich doboru do założonego problemu badawczego, ustalenie sposobu zbierania danych empirycznych (rodzaju przeprowadzonych badań) w zależności od postawionego problemu;Próba konstrukcji narzędzi badawczych w zależności od specyfiki badań i postawionego problemu badawczego |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest zorientowany w podstawowych paradygmatach nauk pedagogicznych, zna podstawowe teorie opisujące przebieg zjawiska czy procesu, wie, jakie są etapy postępowania badawczego, potrafi rozróżnić najczęściej wykorzystywane metody i techniki empirycznych badań pedagogicznych, zna zasady konstrukcji narzędzi badawczych, konstruowania narracji w opisie wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań. (K.W1., K.W8., K.W9) [PPW_PROSEM_1] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi wskazać przedmiot i cel badań, ustala sposób jego weryfikacji w trakcie badań. (K.W2., K.W9, K.U1) [PPW_PROSEM_2] |
K_U18 [4/5] |
Student potrafi zaprojektować przebieg badań, określić sposoby zebrania danych, opracować przykładowe narzędzia badawcze do postawionego problemu badawczego,potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki. (K.W2., K.W3., K.U1., K.K3.) [PPW_PROSEM_3] |
K_U18 [3/5] |
Student potrafi w sposób klarowny i spójny wypowiadać się pisemnie i dyskutować o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym, korzystając z dobrze rozumianych pojęć teoretycznych i teorii, korzystając z dorobku różnych subdyscyplin pedagogicznych oraz innych dyscyplin naukowych. (K.W8., K.U6., K.W4.) [PPW_PROSEM_4] |
K_U15 [3/5] |
Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru prowadzonych badań pedagogicznych. (K.W7., K.K2.) [PPW_PROSEM_5] |
K_K01 [3/5] |
Student posiada przekonanie o celowości podejmowania badań nie tylko na potrzeby pracy dyplomowej, ale także na potrzeby późniejszej pracy zawodowej; jest aktywny, rozwija swe zainteresowania. (K.W7, A.1.W3.,) [PPW_PROSEM_6] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] | Moduł Proseminarium zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym
na podstawie przedstawionej indywidualnej pracy pisemnej studenta
prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienia
badawcze. |
PPW_PROSEM_1 |
wypowiedź ustna [PPW_PROSEM_w 2] | W module proseminaryjnym dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne
wypowiedzi studenta/ wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o
badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym. |
PPW_PROSEM_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_PROSEM_ fns _1] | dyskusja konferencyjna realizowana z grupą; |
20 | Student przygotowuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienie badawcze. Student przygotowuje się do dyskusji realizowanej w grupie seminaryjnej. |
70 |
praca pisemna [PPW_PROSEM_ w_ 1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |