Blok fakultatywny H – człowiek etyczny
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny H – człowiek etyczny |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAH_ETYK |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie człowieka etycznego, uczciwego, starającego się działać na podstawie uniwersalnych zasad etycznych i praw moralnych, znającego i przestrzegającego zasad etyki zawodu nauczyciela |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej . A.1.W1.; A.1.W3.; [PPW_FAH_ETYK _1] |
K_W01 [4/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodu nauczyciela. A.1.W3. [PPW_FAH_ETYK _2] |
K_W16 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi, w tym także etycznymi i moralnymi, w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej. A.1.U1.; A.1.U2.; A.1.U4.; [PPW_FAH_ETYK _3] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi. A.1.U6.; A.1.U5.; A.2.U1.; A.2.U2.; [PPW_FAH_ETYK _4] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. A.1.K4.; G.K1. [PPW_FAH_ETYK _5] |
K_U12 [4/5] |
Student ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej. C.K1.; D.U3.; G.K2. [PPW_FAH_ETYK _6] |
K_K01 [5/5] |
Student dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki. D.K1.; F.K1.; H.K1. [PPW_FAH_ETYK _7] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAH_ETYK_w_1] | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Dyskusja nad dylematami etycznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Zasady etyki zawodowej nauczyciela i ich egzemplifikacja w konkretnych sytuacjach pedagogicznych. |
PPW_FAH_ETYK _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAH_ETYK_fns_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji |
10 | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach w wymiarze profesjonalnym i etycznym. Dyskusja nad dylematami etycznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Zasady etyki zawodowej nauczyciela i ich egzemplifikacja w konkretnych sytuacjach pedagogicznych; przygotowanie do dyskusji, ocena przedstawionych projektów. |
80 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAH_ETYK_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |