Blok fakultatywny A – refleksyjny praktyk
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny A – refleksyjny praktyk |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAA_PRAK |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie refleksyjnego praktyka, który poddaje analizie i namysłowi zarówno realizowaną koncepcję pedagogiczną, posiadaną wiedzę, kompetencje, jak i swój światopogląd; badacza praktyki edukacyjnej – refleksja nad doświadczeniem pozwala mu na ciągłe identyfikowanie i rozwijanie (w sposób formalny i pozaformalny) własnych zasobów wykorzystywanych w dynamicznym procesie kształtowania relacji z dzieckiem/uczniem, rodzicami i lokalnym środowiskiem. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych. (G.W1., G.W2.) [PPW_FAA_PRAK _1] |
K_W05 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju (A.2.W5.) [PPW_FAA_PRAK _2] |
K_W12 [5/5] |
Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów. (D.U3., A.1.U1., A.1.U2.) [PPW_FAA_PRAK _3] |
K_U18 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi. (A.2.U1.) [PPW_FAA_PRAK _4] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. (D.U3., A.2.K1.) [PPW_FAA_PRAK _5] |
K_U03 [5/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. (A.2.K1., A.3.K3., A.1.K3.) [PPW_FAA_PRAK _6] |
K_K01 [5/5] |
Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka (G.K1., A.1.K4.) [PPW_FAA_PRAK _7] |
K_K01 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAA_PRAK_w_1] | Analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach. Dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami pedagogicznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Propozycje działań proponowanych do podjęcia w wybranych sytuacjach pedagogicznych |
PPW_FAA_PRAK _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAA_PRAK_fns_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji |
10 | Pisemna analiza postępowania pedagogicznego w wybranych sytuacjach. Przygotowanie do dyskusji nad proponowanymi rozwiązaniami pedagogicznymi, poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Propozycje działań proponowanych do podjęcia w wybranych sytuacjach pedagogicznych. |
80 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAA_PRAK_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |