Blok fakultatywny E – członek zespołu/zespołów
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny E – członek zespołu/zespołów |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAE_ZESP |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), gotowej do podejmowania współpracy i współdziałania z różnymi uczestnikami procesów edukacji. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy. (A.1.W1., A.1.W2., A.3.W4.) [PPW_FAE_ZESP_1] |
K_W04 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat różnych rodzajów struktur społecznych, relacji zachodzących między nimi i swojego miejsca w nich oraz zadań wynikających z roli nauczyciela. (A.1.W2., A.1.W3., A.1.K1., A.3.W4.) [PPW_FAE_ZESP_2] |
K_W04 [4/5] |
Student wykazuje się wiedzą o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej , kulturalnej i pomocowej. (A.1.W3.) [PPW_FAE_ZESP_3] |
K_W06 [5/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie (A.2.U4., A.2.U1., A.2.K1., A.2.U5.) [PPW_FAE_ZESP_4] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje, przyjmować i wyznaczać zadania (A1.K3.) [PPW_FAE_ZESP_5] |
K_U03 [4/5] |
Student ma przekonanie o potrzebie współpracy, sensie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i wykazuje aktywność w tym zakresie. (A.1.K3., A.2.K2., A.1.K3.) [PPW_FAE_ZESP_6] |
K_K06 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i do porozumiewania się z osobami w nich działającymi (A.2.K2., A.1.K3.) [PPW_FAE_ZESP_7] |
K_K03 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAE_ZESP_w_1] | Opracowanie propozycji i sposobów możliwości współpracy w zespołach (np. radzie pedagogicznej, pracownikami instytucji kulturalno-oświatowych, poradni pedagogicznych itp.) oraz z uczestnikami procesu edukacji, wychowania, opieki i pomocowymi. |
PPW_FAE_ZESP_1 |
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [PPW_FAE_ZESP_w_2] | Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami współpracy i współdziałania w rzeczywistości edukacyjnej i wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej na rzecz uczniów |
PPW_FAE_ZESP_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAE_ZESP_fns_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów |
10 | Opracowanie propozycji działań zmierzających do wykorzystania współpracy ze środowiskiem (instytucjami kulturalno-oświatowymi, wychowawczymi itp.), ocena propozycji rozwiązań |
80 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAE_ZESP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |