Blok fakultatywny G – osoba mająca świadomość swoich zainteresowań
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny G – osoba mająca świadomość swoich zainteresowań |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAG_ZAINT |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby mającej świadomość swoich zainteresowań (nie tylko pedagogicznych) i potrafiącej wykorzystać je w procesie samorealizacji z jednoczesnym pożytkiem dla swoich podopiecznych (zjawisko tzw. modelowania pasji). Wskazanie różnorodnych możliwości kształtowania i rozwijania zainteresowań własnych i wychowanków. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy (A.3.W4.) [PPW_FAG_ZAINT_1] |
K_U04 [2/5] |
Student ma wiedzę na temat wychowania i kształcenia oraz interesujących go zagadnień kulturalnych, przyrodniczych, historycznych, psychologicznych itp. (A.1.W2., A.2.W1.) [PPW_FAG_ZAINT_2] |
K_W01 [4/5] |
Student wykazuje się wiedzą o metodyce wykonywania zadań związanych z kształtowaniem zainteresowań podopiecznych (A.3.W3., H.W3.) [PPW_FAG_ZAINT_3] |
K_W10 [5/5] |
Student ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i rozwoju osobistych zainteresowań (A.1.W3., H.U5.) [PPW_FAG_ZAINT_4] |
K_W12 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania (A.1.K2., A.3.K3.) [PPW_FAG_ZAINT_5] |
K_U05 [4/5] |
Student potrafi wypowiadać się na tematy związane z wychowaniem, z wykorzystaniem własnych doświadczeń i zainteresowań (działalność społeczno-kulturalna, twórczość amatorska itp.) (A.1.U1., B.1.U4.) [PPW_FAG_ZAINT_6] |
K_U12 [3/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie (A.2.U4., A.2.U1., A.2.K1., A.2.U5.) [PPW_FAG_ZAINT_7] |
K_U03 [5/5] |
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych osiągnięć i rozumie potrzebę stałego doskonalenia i dokształcania się, rozwoju osobowego, wyznacza kierunki własnego rozwoju (A.3.K3., A.2.K1.) [PPW_FAG_ZAINT_8] |
K_K01 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAG_ZAINT_w_1] | Opracowanie propozycji i sposobów rozwijania zainteresowań własnych i uczniów, poznanie różnorodnych koncepcji kształtowania i rozwijania zainteresowań i zamiłowań dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
PPW_FAG_ZAINT_1 |
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [PPW_FAG_ZAINT_w_2] | Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami kształtowania zainteresowań, możliwymi do wykorzystania w działalności pedagogicznej |
PPW_FAG_ZAINT_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAG_ZAINT_fns_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów |
10 | Opracowanie propozycji ścieżek rozwoju zainteresowań i zamiłowań dzieci, ocena propozycji rozwiązań |
80 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAG_ZAINT_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |