Blok fakultatywny G – osoba mająca świadomość swoich zainteresowań Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: Blok fakultatywny G – osoba mająca świadomość swoich zainteresowań
Kod modułu: PPW_FAG_ZAINT
Kod programu: W3-NMPP19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby mającej świadomość swoich zainteresowań (nie tylko pedagogicznych) i potrafiącej wykorzystać je w procesie samorealizacji z jednoczesnym pożytkiem dla swoich podopiecznych (zjawisko tzw. modelowania pasji). Wskazanie różnorodnych możliwości kształtowania i rozwijania zainteresowań własnych i wychowanków.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy (A.3.W4.) [PPW_FAG_ZAINT_1]
K_U04 [2/5]
Student ma wiedzę na temat wychowania i kształcenia oraz interesujących go zagadnień kulturalnych, przyrodniczych, historycznych, psychologicznych itp. (A.1.W2., A.2.W1.) [PPW_FAG_ZAINT_2]
K_W01 [4/5] K_W02 [4/5]
Student wykazuje się wiedzą o metodyce wykonywania zadań związanych z kształtowaniem zainteresowań podopiecznych (A.3.W3., H.W3.) [PPW_FAG_ZAINT_3]
K_W10 [5/5]
Student ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i rozwoju osobistych zainteresowań (A.1.W3., H.U5.) [PPW_FAG_ZAINT_4]
K_W12 [5/5]
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania (A.1.K2., A.3.K3.) [PPW_FAG_ZAINT_5]
K_U05 [4/5]
Student potrafi wypowiadać się na tematy związane z wychowaniem, z wykorzystaniem własnych doświadczeń i zainteresowań (działalność społeczno-kulturalna, twórczość amatorska itp.) (A.1.U1., B.1.U4.) [PPW_FAG_ZAINT_6]
K_U12 [3/5] K_U15 [3/5] K_U16 [3/5] K_U20 [3/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie (A.2.U4., A.2.U1., A.2.K1., A.2.U5.) [PPW_FAG_ZAINT_7]
K_U03 [5/5] K_U06 [5/5] K_U11 [5/5]
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych osiągnięć i rozumie potrzebę stałego doskonalenia i dokształcania się, rozwoju osobowego, wyznacza kierunki własnego rozwoju (A.3.K3., A.2.K1.) [PPW_FAG_ZAINT_8]
K_K01 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAG_ZAINT_w_1]
Opracowanie propozycji i sposobów rozwijania zainteresowań własnych i uczniów, poznanie różnorodnych koncepcji kształtowania i rozwijania zainteresowań i zamiłowań dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
PPW_FAG_ZAINT_1 PPW_FAG_ZAINT_3 PPW_FAG_ZAINT_4 PPW_FAG_ZAINT_5 PPW_FAG_ZAINT_8
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [PPW_FAG_ZAINT_w_2]
Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami kształtowania zainteresowań, możliwymi do wykorzystania w działalności pedagogicznej
PPW_FAG_ZAINT_2 PPW_FAG_ZAINT_6 PPW_FAG_ZAINT_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_FAG_ZAINT_fns_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów
10
Opracowanie propozycji ścieżek rozwoju zainteresowań i zamiłowań dzieci, ocena propozycji rozwiązań
80 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAG_ZAINT_w_1] Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [PPW_FAG_ZAINT_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)