Korekta zaburzeń rozwoju dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2020

Nazwa modułu: | Korekta zaburzeń rozwoju dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PPW_KZRD |
Kod programu: | W3-NMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł obejmuje pogłębione treści z zakresu zaburzeń rozwoju u dzieci. Student posiada umiejętność trafnego doboru metod terapii psychopedagogicznej. Potrafi stworzyć programy terapii, ocenić jej przebieg i efekty. Korzysta z literatury interdyscyplinarnej, zna specjalistyczną terminologię przedmiotu. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat teorii rozwoju dziecka, wychowania, uczenia się i nauczania.
W szczególności teorie, klasyfikacje, przyczyny i przejawy trudności w rozwoju, uczeniu się i zachowaniu u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym (F.W4). [PPW_KZRD_1] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat zróżnicowanych potrzeb rozwojowych dzieci i uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym wynikające z opóźnień i zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych. Zna i rozumie uwarunkowania specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym wieku szkolnym wynikających z niepełnosprawności lub innych przyczyn biopsychospołecznych, przejawiających się w obszarze rozwoju fizyczno-ruchowego, poznawczego i emocjonalno-społecznego (F. W2). [PPW_KZRD_2] |
K_W13 [3/5] |
Student posiada umiejętność rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci lub uczniów, projektowania i prowadzenia działań pedagogicznych, a także planowania i realizowania spersonalizowanych programów kształcenia i wychowania. Potrafi rozpoznać specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym i ucznia w młodszym wieku szkolnym oraz określić optymalne sposoby organizowania środowiska edukacyjnego oraz wspomagania dziecka lub ucznia i jego rodziców lub opiekunów w procesie wychowania i kształcenia. Ponadto potrafi ocenić skuteczność procesu wykrywania, identyfikowania i zaspakajania specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym i ucznia w młodszym wieku szkolnym (F.U2,F.U3). [PPW_KZRD_3] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i metody pracy adekwatnie do celów realizowanych zajęć terapeutycznych (F.U2, F.U3). [PPW_KZROZ _4] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania z uwzględnieniem specyficznych potrzeb edukacyjnych (F.U4, F.U5). [PPW_KZROZ _5] |
K_U03 [5/5] |
Student jest gotów do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej. Jest przygotowany do współpracy z rodzicami lub opiekunami dzieci lub uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym w procesie wychowania i kształcenia
W tym także do przestrzegania zasad etycznego postępowania w procesie wychowania i kształcenia dzieci lub uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi lub edukacyjnymi (F.K1,F.U5). [PPW_KZROZ _6] |
K_K03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PPW_KZRD_w_1] | Test |
PPW_KZRD_1 |
Ocena aktywności podczas zajęć [PPW_KZRD_w_2] | Ocena przygotowania i aktywności podczas ćwiczeń, prezentacja wybranego tematu. |
PPW_KZRD_3 |
Praca zaliczeniowa [PPW_KZRD_w_3] | Opracowanie indywidualnego programu terapeutycznego, scenariusza zajęć terapeutycznych. |
PPW_KZRD_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ KZRD_ fns_ 1] | Metoda podająca z wykorzystaniem
prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i
uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu |
20 |
Egzamin pisemny [PPW_KZRD_w_1] |
ćwiczenia [PPW_ KZRD_ fns_ 2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda projektów |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej |
20 |
Ocena aktywności podczas zajęć [PPW_KZRD_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |